تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۹
بازدید: ۳۲۸
کد خبر: ۲۲۲۹۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۱۷۶ هزار واحدی شاخص بورس در ۹۲ روز معاملاتی

‌می‌متالز - شاخص بورس از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته در ۹۲ روز معاملاتی، با ۱۷۶هزار و ۸۸۳واحد افزایش، معادل ۱۳.۵۳ درصد رشد کرد.

به گزارش می‌متالز، از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته تعداد ۶۰۰ میلیارد و ۲۰۹ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۴۶۴۴ هزار و ۷۴۸ میلیارد ریال در بیش از ۶۱ میلیون و ۷۶۸ هزار و ۸۹۰ دفعه طی ۹۲ روز معاملاتی در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفت.

این درحالی است که تعداد ۵۸ میلیارد و ۹۴۹ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۰۴۴ هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال نیز در این مدت مورد معامله قرار گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس نیز در این ۹۲ روز با ۱۷۶ هزار و ۸۸۳ واحد رشد، معادل ۱۳.۵۳ درصد رشد کرد و در پایان هفته گذشته به رقم یک میلیون و ۴۸۴ هزار و ۵۹۰ واحد رسید. شاخص کل هموزن نیز در این مدت با ۱۷ هزار و ۴۷۰ واحد کاهش، معادل ۳.۹۷ درصد افت کرد و رقم ۴۲۲ هزار و ۳۳۱ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۱۴۶ هزار و ۹۹۴ واحد افزایش در این مدت به رقم ۱۱۱۶ هزار و ۹۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۹۸ هزار و ۴۹۸ واحد رشد به عدد ۲ میلیون و ۹۰۱ هزار و ۲۴۶ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۱۵.۱۷ درصد رشد و شاخص بازار دوم با ۱۱.۴۷ درصد افزایش همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده