تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۳
بازدید: ۸۹۳
کد خبر: ۲۲۳۶۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کسب رکورد در تعمیرات کارخانه‌های گل‌گهر سیرجان

‌می‌متالز - در سال‌های اخیر اهمیت روزافزون تولید ملی به عنوان یکی از دغدغه‌های کشور بر همگان آشکار است. در کشاکش اتفاقات سیاسی - اقتصادی دهه‌های اخیر پای ثابت کاهش وابستگی و رهایی اقتصاد کشور از نفت و مشتقات نفتی، «صنایع معدنی و فولادی» فعال بوده اند.

به گزارش می‌متالز، در این میان کارخانه‌های تأمین مواد اولیه کنسانتره و گندله‌سازی نقش اساسی در تأمین پایدار مواد اولیه مورد نیاز فولادسازان کشورمان دارند و کارخانه‌های گندله‌سازی گل‌گهر سیرجان یکی از پیشتازان این عرصه است.

واحد گندله‌سازی متشکل از بخش‌های تأمین مواد اولیه (کنسانتره)، تشکیل گندله خام و سخت‌سازی گندله است.

در توقف‌های اضطراری اخیر ناشی از کمبود برق، برنامه‌ریزی مدیران و مسوولان کارخانه‌های گندله‌سازی‌گل‌گهر ۱ و ۲ برای استفاده بهینه از زمان، تعمیرات دوره‌ای در بازه زمانی این توقفات به ترتیب در اواخر تیرماه و اوایل مرداد ماه اجرا شد.

مدیرعامل گروه ایرانیان مدرن در این باره گفت: گروه ایرانیان مدرن به عنوان یک هلدینگ شامل بخش‌های مختلفی همچون صنعتی، نرم افزاری، بازرگانی و ... است که شاخه صنعتی این گروه اخیراً موفق به کسب رکورد در تعمیرات دوره‌ای دو کارخانه گندله سازی در سیرجان شده است.

ایمان قیصری توضیح داد: شاخه صنعتی این شرکت در زمینه تعمیرات و فرآیند خطوط تولید گندله در حوزه صنعت فولاد به صورت پیمانکاری فعالیت می‌کند و اخیرا موفق به ثبت دو رکورد شده است.

وی تاکید کرد: هر چه مدت زمان تعمیرات در کارخانه‌های صنعتی کاهش یابد، از مدت زمان توقف خط تولید کاسته می‌شود و در نهایت کاهش زمان تعمیر و نگهداری موجب راه‌اندازی و بهره‌برداری زودتر و سود چند میلیاردی و رونق کسب و کار و تولید می‌شود.

مدیرعامل این مجموعه با بیان اینکه شرکت فناوری ایرانیان مدرن اخیرا در تعمیرات کارخانه گندله‌سازی گل‌گهر شماره یک و دو سیرجان مشارکت داشته است، توضیح داد: با توجه به قطعی برق تحمیلی وزارت نیرو به صنایع از جمله صنایع فولادی به دلیل کمبود تولید برق در کشور، بسیاری از صنایع از جمله کارخانه‌های گندله‌سازی به دلیل نبود برق، توقف اضطراری خود را جلو انداختند.

وی گفت: به همین منظور خط تولید گندله شماره یک سیرجان در اواخر تیرماه و خط تولید گندله دو سیرجان در اوایل مرداد ماه برای تعمیرات متوقف شد، که واحد فنی مهندسی و صنایع گروه ایرانیان مدرن «به‌صنعت» با بهره‌گیری از توان و دانش متخصصان و کارکنان خود و با همکاری تیم‌های نظارت و مدیریت کارخانه‌های مذکور توانست دو رکورد در تعویض «سگمنت‌های اسپروکت‌های درایو و تیپینگ دنده‌های چرخ دنده‌های ابتدایی و انتهایی نوارپخت» به مدت تقریبی ۴۰ و ۱۲ ساعت کسب کند.

قیصری تاکید کرد: این رکورد‌ها نهایتاً منجر به کاهش مدت زمان توقف و تسریع در بهره‌برداری پیش از موعد کارخانه‌ها با برداشته شدن قید اضطرار و در نهایت تولید و سودآوری بیشتر می‌شود.

وی همچنین با قدردانی از زحمات تمام مدیران، متخصصان و کارکنان واحد فنی مهندسی و صنایع گروه ایرانیان مدرن، مدیریت و مجموعه کارخانه‌های گندله‌سازی گل‌گهر سیرجان که نقشی مستقیم در پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید ملی کشورمان داشتند، گفت: مجموع فعالیت‌های انجام شده در هر دو واحد گندله سازی به طور تقریبی ۱۰ روزه بود، اما در تعویض یکی از تجهیرات گروه ایرانیان مدرن موفق به رکوردزنی شد.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده