تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۶
بازدید: ۸۸۲
کد خبر: ۲۲۳۷۱۵
سرویس خبر : اجتماعی
مدیر عامل آریان فولاد اعلام کرد

آمادگی تامین اکسیژن بیماران کووید- ۱۹ در مراکز درمانی

‌می‌متالز - آریان فولاد با برخورداری از دو خط اکسیژن با ظرفیت تولید روزانه حدود ۵۰ تن مایع برای کمک به بیماران کووید- ۱۹ در مراکز درمانی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش می‌متالز، مدیر عامل آریان فولاد گفت: با وجود قطعی برق و شرایط سخت کنونی، این شرکت توانست با تولید۵۰ تن اکسیژن ۹۹/ ۹۹ درصد، گام مهمی در مبارزه با کووید- ۱۹ بردارد. بهمن قاسمی‌افزود: در شرایط کنونی آریان فولاد آمادگی خود را برای کمک و اکسیژن رسانی در راستای مبارزه با کووید-۱۹ اعلام کرده است.

مدیر عامل آریان فولاد تاکید کرد: در شرایطی که به دلیل کمبود نقدینگی در مضیقه هستیم و تولید ما با کمتر از ۳۰درصد ظرفیت انجام می‌شود، قطعی‌های مکرر برق آسیب‌های جدی به روند تولید آریان فولاد وارد کرده و منجر به کاهش بیشتر ظرفیت تولید شده تا جایی که ظرفیت ما به کمتر از ۲۰درصد رسیده و در این بین کارگران بزرگ‌ترین قربانی هستند که در این شرایط سخت اضافه کاری خود را هم از دست می‌دهند. وی خواستار ورود قوه قضائیه به موضوع رانت در صنعت فولاد شد و افزود: طی دو سال اخیر آهن اسفنجی به ما فروخته نمی‌شد از این رو باید مشخص شود که خریداران آهن اسفنجی طی مدت یاد شده چه کسانی بودند، زیرا از این محل یکصد هزار میلیارد تومان رانت ایجاد شد.

قاسمی با اشاره به ظرفیت تولید ۲میلیون تنی آریان فولاد گفت: به دلیل شرایط موجود و کمبود نقدینگی و یک هزار نفر پرسنل، فقط با ۲۰درصد ظرفیت تولید می‌کنیم. وی تصریح کرد: آریان فولاد از ۵ خط نورد شامل سه خط نورد میلگرد با ظرفیت هر واحد حدود ۵۰۰هزار تن از سایز ۱۰ تا ۳۲ میلی‌متر برخوردار است.

مدیر عامل آریان فولاد خاطرنشان کرد: همچنین این شرکت در زمینه دو خط مقاطع که از نبشی ۴۰ تا ۲۰۰ میلی‌متر و تیرآهن از سایز ۱۴ تا ۲۷ میلی‌متر و ورق با حداکثر عرض ۴۰۰ میلی‌متر و ریل سبک با ظرفیت ۵۰۰هزار تن فعالیت می‌کند.

وی افزود: این شرکت همچنین دارای دو خط ذوب القائی با ظرفیت هر کدام ۶۰هزار تن و در مجموع ۱۲۰هزار تن با کوره‌های ۲۰ تنی و یک کوره قوس الکتریکی با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن و توانایی استفاده از VOD و تولید فولاد آلیاژی است.

قاسمی‌ گفت: میزان تولید آریان فولاد در سال گذشته ۳۷۰هزار تن بوده این در حالی است که ظرفیت تولید شرکت ۲میلیون تن است و امیدوارم با توافق‌هایی که با بانک تجارت داشتیم و حمایت‌های این بانک، تولید ما به ۵۰درصد ظرفیت اسمی تا پایان سال‌جاری برسد. وی با اشاره به فروش ماهانه ۷۰۰میلیارد تومان از سوی این شرکت تاکید کرد: در صورت تخصیص نقدینگی از سوی بانک تجارت، پیش‌بینی می‌شود میزان فروش سالانه ما به ۱۰هزار میلیارد تومان برسد.

مدیر عامل آریان فولاد با بیان اینکه بر اساس استاندارد نیاز ما به مواد اولیه به میزان یک چهارم فروش سالانه است، افزود: برای تامین این مهم به ۲هزار و ۵۰۰میلیارد تومان نقدینگی نیاز داریم. به گفته وی، طی سال ۹۸ حدود ۷۰ میلیون دلار صادرات داشتیم که با مشکلات ایجاد شده در این زمینه از سوی بانک مرکزی، این مهم متوقف شد. قاسمی تاکید کرد: چرا شرایط تولید آنقدر سخت شده که باید از کشور برویم،‌ای کاش مبنای حقوق‌ها دلاری شود و همه رعایت کنند، این حداقل کاری است که دولت در این شرایط در راستای حقوق کارگران می‌تواند انجام دهد.

مدیر عامل آریان فولاد از دولت خواست تا حداقل حقوق را بر مبنای دلار ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار ماهانه تعدیل کند تا زندگی و معیشت حقوق بگیران در تکانه‌های تورمی از حداقل خط فقر پایین‌تر نرود. وی افزود: هم‌اکنون مابه‌التفاوت قیمت مواد اولیه تا محصول نهایی نظیر میلگرد و تیرآهن کفاف هزینه‌های تولید را نمی‌دهد و همچنین چند نرخی بودن ارز در کشور مشکلات فراوانی برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

آریان فولاد در دو مجتمع جداگانه با ۱۸۰هزار متر مربع و ۲۰۰هزار متر مربع مساحت و ۴۵۰هزار متر مربع زمین پشتیبانی و حدود ۱۴۰هزار متر مربع محیط مسقف فعالیت می‌کند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده