تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۳:۲۴
بازدید: ۴۲۴
کد خبر: ۲۲۴۰

افتخارآفرینی قشم ولتاژ عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران

می متالز - معرفی طرح های برگزیده، دومین دوره جشنواره ملی انرژی های تجدیدپذیر پایان یافت.
افتخارآفرینی قشم ولتاژ عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران

آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره ملی انرژی های تجدیدپذیر در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.

در مراسم اختتامیه که با حضور دکتر میرآبادی، رییس کمیته محیط زیست و توسعه پایدار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر شعبانی کیا، معاون فنی و اجرایی سازمان انرژی های نو ایران برگزار شد.

دکتر درخشان، دبیر جشنواره با تشکر از شرکت کنندگان، داوران و تیم های اجرایی، ابراز امیدواری کرد دبیرخانه دائمی جشنواره انرژی های تجدیدپذیر در دانشگاه علم و صنعت ایران مستقر و به طور جدی پیگیر فعالیتهای مربوط باشد.

سپس مهندس فیروزی، معاون اجرایی ستاد توسعه انرژیهای تجدیدپذیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سخنان کوتاهی ایراد نمود. وی جلب مشارکت جدی بازیگران و ذی نفعان حوزه انرژی های تجدیدپذیر را رویکرد محوری ستاد توسعه انرژیهای تجدیدپذیر اعلام کرد و در ادامه به توضیح ساختار جدید ستاد انرژیهای تجدیدپذیر پرداخت.

دکتر محمدی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سخنران بعدی این مراسم بود. وی با اشاره به اینکه در کنفرانس های اخیر، حضور اساتید دانشگاهی کمرنگ شده است، گفت: برگزاری این جشنواره، طرح نویی است که در برقراری ارتباط موثر بین دانشجویان و دانش پژوهان با اساتید دانشگاه و سیاست گذاران حوزه مربوط، موفق است و لذا می تواند دستاوردهای بیشتری نسبت به کنفرانس های معمولی پیدا کند. وی در بخش دیگر سخنان خود، رویکرد دانشگاه علم و صنعت ایران در حوزه انرژی های تجدیدپذیر را استفاده از بسترهای موجود و بسترسازی برای فعالیت های آینده توصیف و اشاره کرد تشکیل دفتر توسعه پایدار با هدف توجه به انرژی های تجدیدپذیر و تشکیل و آغاز فعالیت شورای راهبردی مدیریت سبز، از جمله اقدامات دانشگاه در این زمینه مهم ملی است.

دکتر صادق زاده (مدیرعامل سانا) آخرین سخنران بخش اختتامیه بود.
در پایان نیز طرح های برگزیده در دو بخش «ایده و طرح پژوهشی» و «طرح‌های فناورانه»، معرفی و تقدیر شدند.
در بخش طرح‌های فناورانه؛ طرح «تولید برق از شیر فشارشکن با استفاده از پیکو توربین هوشمند» به سرپرستی احسان عبدالله نژاد از دانشگاه علم و صنعت ایران، رتبه اول جشنواره شناخته شد و طرحهای «شیر مخلوط الکترونیکی  باقابلیت کنترل فوری فشار و دمای آب خروجی و جذب انرژی» به سرپرستی یزدان پورگل محمدی و «طراحی و تولید تجهیزات پیشرفته آموزشی و آزمایشگاهی انرژی‌های خورشیدی (Solar VFD)» به سرپرستی اصغر بارزی از شرکت قشم ولتاژ، عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، به ترتیب، دوم و سوم شدند.

همچنین در بخش ایده و طرح پژوهشی؛ طرح «انرژی تجدیدپذیر آبی قابل بازیابی از شبکه های توزیع آب و سیستم های آبرسانی» به سرپرستی اردلان ایزدی، حایز رتبه اول؛ «ساختمان‌های پایدار و انرژی صفر برای منطقه اقلیمی گرم و خشک» به سرپرستی کامیار شیرازی زاده رتبه دوم و طرح «سیستم هیبرید خورشیدی و بادی و دیزل  قابل‌حمل» به سرپرستی سید محمدسلمان لاری، رتبه سوم شناخته شدند.

گفتنی است دومین دوره جشنواره ملی انرژی های تجدیدپذیر، با حمایت ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدیدپذیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، روزهای ۵ و ۶ بهمن ماه 1395 در دانشگاه علم و صنعت ایران و در محورهای تخصصی انرژی های خورشیدی، آب، باد، زمین گرمایی، زیست توده، هیدروژن و پیل سوختی، انرژیهای ترکیبی و سایر زمینه‌ های مرتبط برگزار شد.

عناوین برگزیده
فرمایشات رهبری، نصب‌العین کارگران فولاد اکسین در سال ۱۴۰۳ است/ با یک برنامه‌ریزی هدفمند انشاالله اکسین به بالاترین ظرفیت تولید خواهد رسید/ اولویت شرکت، ایجاد انگیزه و حال خوب برای کارگران است/ تلاشمان بر این است همه محصولات شرکت در بورس عرضه شوند
مهندس نمازی عضو هیات مدیره فولاد اکسین در نشست خبری:

فرمایشات رهبری، نصب‌العین کارگران فولاد اکسین در سال ۱۴۰۳ است/ با یک برنامه‌ریزی هدفمند انشاالله اکسین به بالاترین ظرفیت تولید خواهد رسید/ اولویت شرکت، ایجاد انگیزه و حال خوب برای کارگران است/ تلاشمان بر این است همه محصولات شرکت در بورس عرضه شوند