تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۵
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۲۲۴۹۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بررسی مشکلات ارزی واحد‌های صادرکننده استان مرکزی/ رشد ۵۳ درصدی صادرات استان مرکزی طی پنج ماهه ابتدایی سالجاری

‌می‌متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: وبینار تشریح بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادارت سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ در اتاق بازرگانی اراک برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، جعفر اصغری، یا اعلام این خبر افزود: این وبینار با حضور دبیر کمیته اقدام ارزی کشور، مدیر کل گمرک، امور مالیاتی، رئیس اداره بازرگانی خارجی و کارشناسان حوزه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، دبیر کل اتاق بازرگانی و تعدادی از صادر کنندگان استان مرکزی در محل اتاق بازرگانی اراک برگزارشد.
وی در ادامه افزود: در این جلسه مشکلات واحد‌های صادر کننده که درسال‌های گذشته دچار مشکلات ارزی شده بودند بررسی و در این خصوص بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به گفت: در پنج ماهه ابتدایی سال جاری ۶۰۷ هزار تن کالا به ارزش ۴۶۸ میلیون دلار از استان مرکزی صادر شده است که از لحاظ ارزش ۵۳ درصد و از لحاظ وزنی سه درصد رشد داشته است.
اصغری همچنین در خصوص واردات پنج ماهه استان مرکزی نیز خاطر نشان کرد: در همین بازه زمانی پنجاه هزار تن کالا که شامل مواد اولیه واحد‌های صنعتی و ماشین آلات صنعتی بودده به ارزش ۱۸۲ میلیون دلار به استان مرکزی وارد شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده