تاریخ: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۵۰
بازدید: ۴۰۰
کد خبر: ۲۲۵۵۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

سطوح حمایتی و مقاومتی رو به روی طلا و نقره کدامند؟/ نفت لیدر بازار کالاهای خام است

می متالز - طلا روز گذشته و در مبادلات انتهایی بازار طلای امریکا رشد داشت و در بالاتریین رقم های ابتدای روزانه مبادله می شد. ترمیم قیمت امروز تحت تاثیر قرار دادهای گروهی از مبادله گران کوتاه مدت برای جبران قرار دادها به علاوه شکار معامله و استفاده از قیمت های پایین توسط گروهی از سرمایه گذاران از قیمت حمایت کرد. بازار نقره هم کمی رشد داشت و از کف قیمت 3 ساله فاصله گرفت. طلای دسامبر در زمان انتشار این گزارش در سطح 1213 دلاری مبادله می شد و نقره بالای 14 دلار قرار داشت.
سطوح حمایتی و مقاومتی رو به روی طلا و نقره کدامند؟/ نفت لیدر بازار کالاهای خام است

به گزارش می متالز، جیک وایکوف، تحلیلگر در کیتکو می گوید: برجسته ترین آمار اقتصادی امریکا، شاخص قیمت مصرف کننده بود که مشخص شد 0.3 درصد رشد داشته و از آنجا که با پیش بینی ها همخوانی داشت تاثیر چندانی را برای قیمت ها به همراه نداشت. البته آمارهای خرده فروشی بهتر از حد انتظار بود. این گزارش افزایش نرخ های تورمی امریکا طی چند وقت اخیر را هنوز مشکل ساز نمی داند.

 

افت سنگین قیمت نفت جهان باعث فریب و نوسان کلی در بازارهای جهانی شد. قیمت نفت نایمکس طی 2 روز گذشته افت به پایین ترین قیمت 11 ماهه را با ثبت 54.75 دلار در هر بشکه تجربه کرد، اما دیروز کمی از این افت جبران شد. در مدت 6 هفته قیمت نفت نایمکس بیش از 20 دلار افت قیمت داشته است. افت قیمت نفت یک عامل کاهشی برای بیشتر کالاهای خام بشمار می رود، چراکه نفت لیدر این بخش از بازارها است و هر گونه تغییر در قیمت آن مستقیما بر دیگر بازارهای تاثیر می گذارد.

 

سرمایه گذارن اروپایی وضعیت نامعلومی را در میانه های هفته شاهد بودند. بر اساس گزارشی ترزا می، نخست وزیر انگلستان به کابینه خود گفته که یا از او در مذاکرات برگزیت حمایت کنند و یا اینکه استعفا دهند....توضیح اینکه دیروز مشخص شد که" می "توانسته حمایت وزاری کابینه خود را جلب کند که این موضوع به صعود یورو بعد از افت روز دوشنبه به کف 16 ماهه در برابر دلار کمک کرد، ولی در این بین وزیر برگزیت، "دومنیک راب" از مقام خود استعفا داد. البته ایتالیایی ها در بخش دیگر از اقتصاد یورو همچنان با اتحادیه بر سر بودجه و کسری بودجه 2019 خود مشکل دارند.

 

در جای  دیگر شاخص آمارهای خروجی صنایع چین رشد بهتر از حد انتظار داشت و رشد 5.9 درصدی را در اکتبر نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ثبت کرد. با اینحال آمار خرده فروشی چین در اکتبر رشد 8.6 درصدی داشت که از رقم 9.2 درصدی ماه قبلتر یعنی سپتامبر در مقام پایین تری قرار گرفت. آمارها نشان می دهد هزینه های دولت چین در ماه اکتبر با افزایش 8.2 درصدی روبرو شده است. خرده فروشی نیز در ماه گذشته با رشد 8.6 درصدی همراه شده که پایین ترین رشد از ماه می است.

 

فروش خودرو در بازار چین نیز با 11.7 درصد کاهش روبرو شده است، شاید چین امسال برای نخستین بار از 1990 میلادی با کاهش فروش خودرو روبرو شود.



تولید ناخالص داخلی آلمان در سه ماهه سوم سال 0.8 درصد افت داشت که کمترین رقم ثبت شده برای اقتصاد پیش رو اتحادیه اروپا در 5 سال گذشته بود. در همین حال، تولید ناخالص داخلی منطقه یورو در سه ماهه سوم رشد 0.2 درصدی  داشت و 1.7 درصد هم نسبت به زمان مشابه در سال گذشته افزایش داشت.

 طرفداران بازار کاهشی طلا در آینده نزدیک همچنان برتری تکنیکال دارند.

 

هدف نهایی طلا در صورت انتخاب مسیر صعودی بسته شدن بالای سطح مهم تکنیکال 1225 دلار در هر اونس است. در این مسیر اولین مقاومت را 1212 دلار در هر اونس انجام می دهد و بعد از آن شاهد مقاومت سطح 1220 دلاری خواهیم بود.

 

همچنین در صورت انتخاب مسیر کاهشی از جانب طلا، هدف نهایی فعلا فرستادن طلا به زیر کف قیمت سپتامبر یعنی 1184.30 دلار در هر اونس است. در این مسیر اولین حمایت را 1200 دلار انجام می دهد و در صورت شکسته شدن این سطح ما شاهد حمایت سطح 1196.60 دلاری از طلا خواهیم بود.

در بازار نقره هم همچنان برتری کوتاه مدت تکنیکال با طرفداران بازار کاهشی است.

 

هدف نهایی نقره در شرایط فعلی و در صورت انتخاب بازار افزایشی رسیدن به بالای سطح 14.775 دلاری(بالاترین قیمت هفته گذشته) است. در این مسیر ابتدا سطح 14.18 دلار مقاومت خواهد کرد و بعد از شاهد مقاومت سطح 14.425 دلاری خواهیم بود.

 

همچنین در صورت انتخاب مسیر کاهشی از جانب نقره، اولین حمایت را سطح 13.86 دلار و بعد از آن سطح 13.75 دلاری از فلز خاکستری انجام می دهند.

منبع: طلا نیوز
عناوین برگزیده