تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۱
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۲۲۶۰۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات بیش از ۳۰۰ میلیون دلاری کالا از خراسان جنوبی

‌می‌متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خراسان جنوبی گفت: در پنج ماهه ابتدایی امسال، ۳۲۹ میلیون و ۷۰۱ هزار و ۱۴۴ دلار کالا از استان صادر شد که ۵۸ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۵۶۸ دلار کالا‌های تولیدی استان و ۲۷۱ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۵۷۶ دلار کالا‌های اظهار شده از سایر گمرکات کشور بوده است.

به گزارش می‌متالز، الیاس جویبان افزود: از ابتدای سال ۴۸۵ هزار و ۵۸۸ تُن کالای تولیدی خراسان جنوبی به ارزش ۵۸ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۵۶۸ دلار از طریق گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود به خارج از کشور صادر شده است.
جویبان افزود: کالا‌های تولیدی استان در این مدت به کشور‌های عراق، پاکستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۳۰ درصد به لحاظ ارزشی رشد داشته است
وی خاطر نشان کرد: مصالح ساختمانی از جمله، سیمان، کاشی و سرامیک، میلگرد، خرما و صیفی جات از جمله کالا‌های صادراتی از خراسان جنوبی در این مدت بودند.
وی همچنین از صادرات ۶۰۹ هزار و ۴۳۱ تُن کالای تولیدی دیگر استان‌های کشور از گمرک ماهیرود خراسان جنوبی در ۵ ماه گذشته خبر داد و افزود: این کالا‌ها به ارزش ۲۷۱ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۵۷۶ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وی افزود: شیشه، میلگرد، گاز مایع و هیدروکربن از جمله کالا‌های تولیدی دیگر استان‌های کشور است که از گمرک خراسان جنوبی به خارج کشور صادر شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده