تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۱۸
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۲۶۶۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس مرکز آموزش سازمان بورس:

آزمون جامع MBA شامل دوره‌های فعلی نمی‌شود

‌می‌متالز - آزمون جامع MBA بازار سرمایه برای دانش‌پذیران جدید این دوره برگزار می‌شود و شامل دوره‌های فعلی نمی‌شود.

به گزارش می‌متالز، رئیس مرکز آموزش سازمان بورس در ارتباط با موضوع آزمون جامع سازمان بورس و اوراق بهادار در انتهای دوره‌های MBA بازار سرمایه اظهار کرد: این مسأله صحت دارد، اما عطف به ما سبق نمی‌شود. به بیانی دیگر، دانش‌پذیرانی که قبلا و با مصوبه قبلی اقدام به ثبت نام در این دوره کرده اند با همان مصوبه گذشته این دوره را به پایان خواهند رساند و دانش پذیرانی که پس از این، ثبت‌نام کنند، در نهایت باید آزمون جامعی که شامل دروس ارائه شده در دوره است، را نیز بگذرانند.

امین سادات ادامه داد: این آزمون، آزمون تحلیلگری نیست و یک آزمون جامع است، دلیل این موضوع نیز به آن بر می‌گردد که اعتراض‌ها در خصوص این که برخی اساتید سخت‌تر و برخی اساتید آسان‌تر می‌گیرند، وجود داشت و تصمیم بر آن شد که سازمان خود در پایان یک آزمون جامع را از دانش پذیران بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که نمره قبولی در آزمون یادشده چقدر باید باشد؟ گفت: افزون بر کسب حداقل معدل ۱۷، دانش پذیران باید حدنصاب تعیین شده توسط شورای سیاست‌گذاری را کسب کنند.

رئیس مرکز آموزش سازمان تاکید کرد: دوره DBA از دوره‌های آموزشی بازار سرمایه حذف و همچنین دوره‌های MBA به دوره‌های دوساله و یک ساله تقسیم بندی شد. دانش پذیرانی که در دوره MBA دوساله شرکت کنند ۴ مدرک بازار سرمایه شامل اصول بازار سرمایه، تحلیلگری، مدیریت نهاد‌های بازار سرمایه و مدیریت سبد اوراق بهادار و افرادی که در دوره یک ساله شرکت کنند دو مدرک بازار سرمایه شامل اصول بازار و تحلیلگری را اخذ خواهند کرد.


۸ دانشگاه برگزار کننده دوره‌های MBA


وی در خصوص این که چه دانشگاه‌ها و مراکزی در حال حاضر مجاز به برگزاری این آزمون‌ها هستند، گفت: در حال حاضر ۴ دانشگاه علامه، الزهرا، خوارزمی و سازمان مدیریت صنعتی این دوره‌ها را برگزار کرده و مجوز آن را دارند که اخیراً در جلسه شورای سیاست‌گذاری دوره‌های MBA بازار سرمایه با درخواست دانشگاه‌های امام صادق (ع)، امیرکبیر، تهران و صنعتی شریف جهت برگزاری این دوره‌ها موافقت شده است.

سادات در پاسخ به این سوال که آیا تفاوتی بین این مدارک با مدارکی که از طریق آزمون‌های سازمان اخذ می‌شود وجود دارد، پاسخ داد: به لحاظ اجرایی و به لحاظ الزامات سازمان برای اخذ مجوز‌های لازمه این دو مدرک تفاوتی ندارند و سازمان بورس تفاوتی بین این دو مدرک قائل نیست، اما در مدارک عنوان خواهد شد که این مدرک از طریق آزمون اخذ شده یا از طریق گذارندن دوره‌های تحت نظر سازمان.

رئیس مرکز آموزش سازمان در خصوص این که آیا سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص چگونگی اجرای این دوره‌ها که به صورت آنلاین باشد یا حضوری، الزاماتی دارد، گفت: خیر؛ این موضوع به هر موسسه یا مرکز آموزشی مربوط است، نحوه برگزاری آن در اختیار هر آموزشکده است و سازمان در این خصوص الزامی ندارد.

وی گفت: به زودی مصوبه جدید با تمام جزئیات منتشر خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده