تاریخ: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۴۹
بازدید: ۴۰۹
کد خبر: ۲۲۸۱۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

رویدادهای تاثیر گذار بر قیمت طلا

می متالز - تحلیلگران بین المللی بر این باورند که تنش های تجاری بین آمریکا و چین می تواند مهمترین رویداد بازارهای جهانی در روزهای آینده باشد و در این بین نوسان قیمت نفت و روند حرکت شاخص دلار آمریکا هم همچنان عامل اصلی تعیین قیمت طلا باقی خواهد ماند.
رویدادهای تاثیر گذار بر قیمت طلا

به گزارش می متالز، مکسول گلد تحلیلگر ارشد موسسه آبردین استاندارد در نظرسنجی این هفته کیتکو اعلام کرد هرچند دلار آمریکا در کوتاه مدت بیشترین تاثیر را بر روند قیمت طلا خواهد داشت ولی در بلندمدت طلا نقش مهمی در سبد سرمایه گذاران بین المللی دارد.

 

نوسانات زیاد در بازارهای بین المللی موجب خواهد شد تا تقاضا برای خرید طلا با افزایش چشمگیری روبرو شود. قیمت جهانی نفت نیز در 12 روز گذشته به طور متوالی کاهش یافته و نسبت به اکتبر با افت 25 درصدی روبرو شده است. گرچه کاهش قیمت نفت موجب افت انتظارات تورمی در اقتصاد جهان می شود ولی مکسول گلد معتقد است که فشارهای تورمی طی ماه های آینده می تواند شوک بزرگی را به بازارهای مالی جهان وارد نماید.

 

فیلیپ نیومن مدیر موسسه سرمایه گذاری متال فوکوس گفت: " گرچه ما نسبت به افزایش قیمت طلا در سال 2019 میلادی امیدوار و خوش بین هستیم ولی سرمایه گذاران باید این مساله را در نظر داشته باشند که مسیر قیمت طلا چندان ساده و هموار نخواهد بود.

 

پیش بینی ما این است که سرمایه گذارن به تدریج به بازار بر خواهند گشت و میانگین قیمت هر اونس طلا سال آینده به 1300 دلار خواهد رسید.

 

به گزارش اینوستینگ، واشنگتن و پکن طی ماه های اخیر وارد یک جنگ تجاری تمام عیار شده اند و تعرفه های سنگینی را علیه یکدیگر اعمال کرده اند.

 

بر اساس این گزارش بازارهای جهانی به دقت تحولات مربوط به روابط تجاری آمریکا و چین را دنبال می کند.

 

دونالد ترامپ در حالی که نزدیک نشست 2 جانبه با رهبر چین هستیم (نشست جی 20) گفته است که احتمالا تعرفه های بیشتری را علیه کالاهای چینی اعمال نخواهد کرد.

 

روسای جمهور چین و آمریکا قرار است به زودی در نشست رهبران گروه 20 در آرژانتین دیدار کنند.

 

دومین رویداد مهم انتشار آمارهای مسکن آمریکا است. این آمارها قرار است سه شنبه منتشر شود. این آمارها می تواند تاثیر زیادی بر روند ارزش دلار و شاخص سهام داشته باشد.

 

سومین رویداد مهم انتشار آمارهای مربوط به سفارش کالاهای بادوام در آمریکا است. وزارت بازرگانی آمریکا این آمارها را روز چهارشنبه اعلام خواهد کرد. پیش بینی می شود سفارش کالاهای بادوام در آمریکا طی ماه گذشته با کاهش 2.5 درصدی روبرو شده است.

 

چهارمین رویداد مهم انتشار گزارش وضعیت درآمد و سود شرکت های بزرگ آمریکایی به خصوص فروشگاه های زنجیره ای است.

 

پنجمین رویداد مهم اقتصادی هفته جاری نیز انتشار شاخص مدیران خرید در منطقه یورو است که قرار است روز جمعه منتشر شود.

منبع: طلا نیوز
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده