تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۲
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۲۲۸۸۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
محبی نجم‌آبادی:

بانک‌ های خصوصی باید از مسیر سوداگری خارج شوند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: متاسفانه به دلیل عدم شفافیت در فعالیت‌های بانک‌های خصوصی، آن‌ها به صورت جدی به حوزه سوداگری و هدایت نقدینگی به مسیر‌های تضعیف کننده تولید مانند بازار ارز، سکه، دلار، زمین و املاک و ... وارد شده و اقتصاد را دچار مشکل جدی کردند.

به گزارش می‌متالز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به اینکه بانک‌های خصوصی از سال ۱۳۷۷ براساس اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی سازی با هدف کمک به اقتصاد کشور ایجاد شدند، گفت: قطعا بانک‌های خصوصی مزایای خوبی برای اقتصاد خواهند داشت، اگر فعالیت‌های آن‌ها شفاف باشد.

وی با بیان اینکه بانک‌های خصوصی می‌توانستند با ارائه تسهیلات به تولید به صورت ویژه به ایجاد اشتغال در کشور کمک جدی کنند، افزود: متاسفانه به دلیل عدم شفافیت در فعالیت‌های این بانک‌ها، آن‌ها به صورت جدی به حوزه سوادگری و هدایت نقدینگی به مسیر‌های تضعیف کننده تولید مانند بازار ارز، سکه، دلار، زمین و املاک و ... وارد شدند و اقتصاد کشور را دچار مشکل جدی کردند.

محبی نجم‌آبادی تاکید کرد: اگر تعریف درست و شفافیت عمیقی در حوزه کاری بانک‌های خصوصی اتفاق بیافتد، قطعا می‌توان شاهد موفقیت در جذب سرمایه‌گذاران خارجی و ارتباط با بانک‌های خصوصی دیگر کشور‌ها و در نهایت شکوفایی در اقتصاد بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن تاکید براینکه یکی از پایه‌های اقتصاد سالم شفافیت است، بیان کرد: ساختار‌های معیوب، سوداگری را در کشور تبلیغ می‌کند، اما شفافیت و اصلاح ساختاری می‌تواند، معضلات اقتصادی و شاخصه‌های اقتصادی را بهبود ببخشد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده