تاریخ: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۳
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۲۲۹۶۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سامانه برگزاری آزمون‌های حرفه‌ای رونمایی شد

‌می‌متالز - مدیر عامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس در مراسم رونمایی از «سامانه برگزاری آزمون‌های حرفه ای» عنوان کرد: سامانه از شنبه برای حدود ۷۰۰ نفر فعال خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، مدیر عامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس در مراسم رونمایی از «سامانه برگزاری آزمون‌های حرفه ای» عنوان کرد: سامانه از شنبه برای حدود ۷۰۰ نفر فعال خواهد بود.

علیرضا قنادان در این مراسم با بیان اینکه افزایش منابع انسانی متخصص فعال در بازار سرمایه به عنوان یکی از ماموریت‌های اصلی شرکت در دستور کار قرار دارد، گفت: یکی از چالش‌هایی که فعالان بازار با آن دست به گریبان بودند موضوع آزمون‌ها بود که از سه ماه پیش بحث رفع مشکلات آزمون بررسی شد.

وی در ادامه افزود: بحث زیر ساختی، انتقال اطلاعات و داده‌ها بین سامانه‌ها و مشکل ظرفیت سه مشکل جدی پیش رو این سامانه بود.

مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس یکی از چالش‌های این حوزه، انتقال حجم زیادی از اطلاعات و داده‌ها به سامانه بود، توضیح داد: در این سامانه، ظرفیت جدید در بازار سرمایه برای شهرستان‌ها اضافه شده است و در استان اصفهان اولین آزمون الکترونیکی برگزار خواهد شد. در ادامه استان‌های مشهد، اطصفهان، یزد و شیراز نیز در دستور کار خواهد بود.

قنادان به راه اندازی مرکز تماس اشاره کرد و گفت: در این رابطه هر کدام از افرادی که نیازمند پشتیبانی و راهنمایی هستند، می‌توانند با این مرکز در تماس باشند.

او با بیان اینکه ما در سال ۹۹ حدود ۱۱ هزار و ۲۶۸ ظرفیت ثبت نام داشتیم، بیان کرد: در نیمه دوم سال نیز کمی این ظرفیت افزایش پیدا کرد، اما در ابتدای سال ۱۴۰۰ تا به امروز، ۳ هزار و ۸۰۲ ظرفیت برگزاری آزمون داشتیم که علت کاهش ظرفیت کرونا بود.

وی افزود: تا انتهای آذرماه ۱۷ هزار و از ابتدای آبان ۸ هزار ظرفیت اضافه خواهد شد. در واقع از این پس تمامی متقاضایان امکان ثبت را خواهند داشت.

قنادان به سیاست‌های آموزشی و فرهنگ سازی این شرکت اشاره کرد و گفت: در حوزه فرهنگ سازی چهار دسته مورد توجه ما هستند. گروم اول مردم عادی هستند که قصد ورود به بازار سرمایه به صورت غیر مستقیم را دارند. گروه دوم افراد متخصص این حوزه هستند. گروه سوم ناشران هستند. گروه آخر کسانی هستند که در نهاد‌های دولتی حضور دارند و در واقع در سیاست گذاری بازار سرمایه نقش دارند.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده