تاریخ: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۰:۱۲
بازدید: ۳۴۷
کد خبر: ۲۳۰۰۲
سرویس خبر : زمین شناسی

امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان زمین‌شناسی ایران و سوریه/ توسعه مناسبات دوکشور در بخش مطالعات زمین‌شناسی و معدنی

می متالز - یادداشت تفاهم همکاری میان این سازمان و سازمان زمین‌شناسی ومنابع معدنی جمهوری عربی سوریه به امضای روسای سازمان‌های زمین‌شناسی دو کشور رسید.
امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان زمین‌شناسی ایران و سوریه/ توسعه مناسبات دوکشور در بخش مطالعات زمین‌شناسی و معدنی

به گزارش می متالز، در تفاهم یاد شده که به امضای راضیه لک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و ریس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی ایران و همچنین سمیر الاسد رئیس سازمان زمین‌شناسی و منابع معدنی جمهوری عربی سوریه رسیده، همکاری دوجانبه در تبادل دانش فنی و اجرای پروژه‌های مشترک زمین‌شناسی (مطالعات زمین‌شناسی مهندسی، دریایی و پزشکی و بررسی‌های ژئوفیزیکی و ژئوشیمی و زمین شناسی زیست محیطی) مورد تاکید قرار گرفته است.

براساس این تفاهم نامه دو سازمان همکاری در زمینه اکتشاف و فرآوری مواد معدنی آهن، فسفات، ایجاد پروژه‌های مشترک در ساماندهی و ایجاد پایگاه داده‌های علوم زمین و مراکز ژئومتیکس و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک علوم زمین را به عنوان اهداف موردنظر در دستور کار دارند.

راضیه لک رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در مراسم امضای تفاهم نامه گفت: این سازمان دارای ظرفیت بالای نیروی انسانی و تجهیزات در سطح منطقه است.

وی گفت: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی ایران ارتباطات بین‌المللی گسترده ای با کشورهای توسعه‌یافته معدنی و زمین‌شناسی دارد و پروژه‌های بین‌المللی گسترده‌ای را در دستور کار دارد که بر همین اساس آمادگی توسعه مناسبات با سوریه نیز به بهترین نحو فراهم است.

راضیه لک خاطرنشان کرد: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی ایران این امکان را دارد پروژه مطالعات گرد و غبار و ریزگرد را در قالب پروژه IGCP میان ایران، عراق و سوریه به طور مشترک و با حمایت یونسکو انجام دهد.

همچنین سمیر الاسد رئیس سازمان زمین‌شناسی و منابع معدنی جمهوری عربی سوریه نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت: امیدواریم مناسبات علمی و تحقیقاتی ایران و سوریه همانند همکاری‌های سیاسی و تاریخی توسعه یابد.

شایان ذکر است، سمیر الاسد رئیس سازمان زمین‌شناسی و منابع معدنی جمهوری عربی سوریه و همراهان وی پیش از این از مرکز پژوهش‎های کاربردی علوم‌زمین واقع در کرج بازدید کردند.

منبع: شاتا
عناوین برگزیده