تاریخ: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۱۴
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۳۰۱۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیش از ۴.۶ میلیارد دلار کالای غیرنفتی از بنادر استان بوشهر صادر شد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در۶ ماه نخست امسال ۱۳میلیون و ۳۳۱هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش چهار میلیارد و ۶۳۰ میلیون دلار از طریق گمرک‌‎ها و بنادر این استان به کشور‌های هدف صادر شد.

به گزارش می‌متالز، سیدحسین حسینی روز شنبه در گفت و گویی افزود: صادرات غیر نفتی استان بوشهر در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب از نظر ارزش ۸۷ درصد و وزن ۱۵درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: عمده کالا‌های صادراتی از طریق گمرک‌های استان بوشهر شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، انواع آبزیان وسبزی و صیفی بوده است.

حسینی ادامه داد: ۱۰ کشور اول مقصد صادراتی کالا‌های استان بوشهر به ترتیب شامل کشور‌های چین، امارات متحده عربی، ترکیه، هند، پاکستان، آفریقای جنوبی، برزیل، قطر، نیجریه و افغانستان هستند.

وی اظهار امیدواری کرد با تداوم روند خوب محقق شده در صادرات ۶ ماه نخست سال جاری و با رفع تحریم‎‌های ظالمانه، بنادر استان بوشهر به رونق بیش از پیش خود دست یابند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بدون اشاره به آمار واردات استان بوشهر گفت: مهم‎ترین صادرات استان بوشهر در مدت یاد شده به ترتیب شامل محصولات پتروشیمی، معدنی، کشاورزی، صنعتی و صنایع دستی بوده است.

وی عنوان کرد: استان بوشهر در حوزه‌‏های مختلفی و بویژه کشاورزی و شیلات ظرفیت صادراتی دارد که با برطرف شدن موانع تحریمی زمینه برای شکوفایی این ظرفیت‎‌ها فراهم خواهد شد.

حسینی اظهار داشت: در سالی که به عنوان "تولید، مانع‌‎زدایی‌‎ها و پشتیبانی‎‌ها" نام‌‏گذاری شده بدون شک با فعال شدن ظرفیت‌های تولیدی زمینه برای افزایش بیش از پیش صادرات استان بوشهر فراهم می‌شود که در این زمینه برنامه‏‌های متنوعی در دستور کار قرار دارد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده