تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۱۴
بازدید: ۳۰۰
کد خبر: ۲۳۲۴۹۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پیش‌بینی کاهش قیمت سنگ آهن در بازار‌های داخلی چین توسط مجله متال metal

‌می‌متالز - بنابه گزارش مجله متال metal، شاخص قیمت کنسانتره سنگ آهن داخلی در هفته گذشته ۹۹۴.۸ یوان در هر تن بود که ۷.۴ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، قیمت سنگ آهن داخلی در مناطق اصلی ۲۰ تا ۱۳۰ یوان در هر تن افزایش یافت که عمدتا به دلایل زیر است:


۱. کارخانه‌های فولاد پس از تعطیلات روز ملی تقاضای بیشتری برای سنگ آهن دارند.
۲. تولید سنگ معدن داخلی در برخی مناطق در میان جیره‌بندی برق و انرژی، باران سیل‌آسا، محدودیت‌های حمل و نقل کاهش یافت، اما به آرامی از نیمه دوم هفته گذشته بهبود یافت.
۳. افزایش قیمت سنگ آهن وارداتی در اوایل هفته گذشته باعث افزایش قیمت سنگ داخلی شد.

قیمت سنگ آهن داخلی در شانشی نیز افزایش یافت و از اکتبر میزان تولید، بیشتر کاهش یافت. برخی از معادن در جنوب شانشی مجبورند تولید خود را متوقف کرده و اجازه دهند آب تخلیه شود. در شمال شانشی، برخی از معادن زیرزمینی مجوز از سرگیری تولید را دریافت کرده بودند، اما اجازه استفاده از مواد منفجره را نداشتند و آن‌ها نتوانستند تولید خود را از سر بگیرند. علاوه بر این، ROM نمی‌تواند به دلیل محدودیت‌های حمل و نقل از ۱ اکتبر به کارخانه‌های بهره بردار برسد؛ بنابراین، برخی از کارخانه‌های بهره‌بردار کوچک تولید خود را کاهش داده یا تولید را متوقف می‌کنند.

انتظار می‌رود قیمت‌های داخلی سنگ آهن تضعیف شود، زیرا اخبار مربوط به تشدید جیره‌بندی برق و انرژی در جیانگ‌سو و هنان تایید شده است. برنامه محدودیت‌های تولید برای فصل گرما در ۲۸ شهر اجرا شد. کارخانه‌های فولاد مربوطه در شانشی ظرفیت تولید و وضعیت تولید مربوطه را گزارش کرده‌اند. برنامه محدودیت‌های ویژه تا پایان اکتبر منتشر می‌شود.

منبع: انجمن سنگ آهن ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده