تاریخ: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۴
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۲۳۳۰۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرآموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو اعلام کرد:

تحقق روزافزون اهداف جشنواره در اینوماین ۳/ پیشرفت در روند ارزیابی ایده‌ها

‌می‌متالز - مدیرآموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو اعلام کرد: اینوماین ۳ مظهر تحقق روز افزون اهداف جشنواره ایده‌های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی است.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا ملاطاهری مدیرآموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: شاهد تحقق هرچه بیشتر اهداف برگزاری جشنواره در اینوماین ۳ بودیم. به گونه‌ای که در بخش ارسال ایده‌ها نسب به دوره‌های قبلی روند رو به رشدی را داشتیم. همچنین ارزیابی ایده‌ها نسبت به دوره‌های قبل از دقت بالاتری برخوردار بود که حاکی از پیشرفت در این بخش است.

ملاطاهری بیان کرد: ایمیدرو جزء سازمان‌های پیشرو در ایجاد موسسات مشترک با دانشگاه‌ها است. زیرا این موسسات که از نوع سوم هستند، نیاز‌ها را شناسایی و ضمن برقراری ارتباط با سازمانها، راه حل‌های مناسب برای رفع مشکل ارائه می‌دهند. به گفته وی، یونیدرو اولین موسسه نوع ۳ در بخش معدن است که یکی از اهداف آن احصاء ایده‌های ارزش آفرین و تسهیل گری رسیدن به کاربران نهایی پس از تجاری سازی ایده‌ها است.

وی افزود: یکی از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان این است که درک درستی از مسئله ندارند و بنابراین نمی‌توانند راه حل مناسب ارائه دهند. جشنواره اینوماین این ارتباط را میان ایده پردازان و صنعت برقرار می‌کند تا بتوانند مشکلات را از نزدیک مشاهده کرده و راه حل متناسب با آن ارائه کنند.
مدیرآموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو تصریح کرد: نگاه ما باید به انتهای خط یعنی به تقاضا و بازار باشد تا بتوان پژوهش‌ها را به عنوان نسخه به بخش صنعت ارائه کرد.
اصغری، مدیر یونیدرو نیز در این مراسم اعلام کرد: از مجموع ۱۵۰ ایده ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، ۶۹ ایده در ۵ بخش به مرحله بعدی راه یافتند و در نهایت ۲۱ ایده ارزش آفرین به عنوان ایده‌های برتر انتخاب شدند.
وی ادامه داد: از تفاوت‌های اینوماین ۳ با دوره‌های می‌توان به برگزاری مسابقه ماین پرابلم (Mine Problem) برای حل مسئله در بخش معدن و نیز مسابقه تکنسین برتر نگهداری و تعمیرات ماشین آلات سنگین اشاره کرد.
در پایان مراسم از حامیان جشنواره، ۱۰ تکنسین برتر نگهداری و تعمیر ماشن آلات سنگین و ۲۱ ایده برگزیده در جشنواره تقدیر شد.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده