تاریخ: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۰
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۲۳۴۴۸۲
سرویس خبر : اجتماعی

مشارکت یک واحد صنعتی معدنی برای احیاء و بازسازی منابع طبیعی یزد

‌می‌متالز - یک شرکت صنعتی معدنی در استان یزد اخیراً به منظور ایفای مسوولیت اجتماعی خود پای کار آمده و قرار است در قالب یک تفاهم‌نامه با اداره کل منابع طبیعی استان، در زمینه مقابله با بیابانزایی در منطقه ساغند همکاری کند.

به گزارش می‌متالز، شرکت صنعتی‌معدنی پایا فولاد کویر یزد در راستای ایفای مسوولیت اجتماعی و در قالب مشارکت در زمینه مقابله با بیابانزایی تکنوژنیک (فن­زاد) با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

مشارکت این واحد صنعتی معدنی در امر احیاء و بازسازی عرصه­‌های منابع طبیعی متاثر از فعالیت­‌های صنعتی معدنی در راستای ایفای مسوولیت اجتماعی در قالب مدیریت مشارکتی منابع طبیعی با رویکرد مشارکت تمام بهره­‌برداران منابع طبیعی در استان یزد است.

این تفاهم نامه همکاری با اولویت اجرای طرح­‌های مقابله با بیابانزایی در منطقه تحت تاثیر به منظور ایجاد و احیای پوشش گیاهی با گونه­‌های کم آبخواه در محدوده مراتع بیابان شتری ساغند به منظور کنترل آلودگی و افزایش درصد پوشش گیاهی در سطح ۲۰۰ هکتار طی دو سال، آبیاری، مراقبت و نگهداری از عملیات احیایی انجام شده سنواتی و توانمندسازی جوامع محلی تحت تاثیر در راستای توسعه پایدار منعقد شد.

یادآور می‌شود؛ با توجه به اینکه امکان مقابله با بیابان­زایی انسانی از طریق یک سازمان یا ارگان دولتی غیر ممکن بوده و نیازمند مدیریت جامعی در سه سطح انسجام سازمانی، مشارکت تمام بهره‌برداران و ذی‌نفعان بخش منابع طبیعی اعم از مرتعداران، کشاورزان، معدنکاران و صاحبان صنایع و دیگر بخش‌ها و همچنین توانمندسازی و مشارکت جوامع محلی است، «کمیته راهبری مدیریت مشارکتی منابع طبیعی» در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد تشکیل شده است.

یکی از اهداف این کمیته جلب مشارکت بهره برداران منابع طبیعی از جمله صنایع و معادن جهت کنترل و مقابله با بیابانزایی فن­زاد و تهیه و اجرای طرح‌های مقابله با بیابانزایی و گیاه پالایی در معادن و مناطق تحت تاثیر آن است.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده