تاریخ: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۷
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۲۳۴۸۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مجلس مخالف حذف معافیت مالیاتی مناطق آزاد است

‌می‌متالز - رئیس فراکسیون راهبردی از اعلام مخالفت مجلس با حذف معافیت مالیاتی مناطق آزاد خبر داد و گفت: این مصوبه نباید موجب زیان تولیدکنندگان شود.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا میرتاج الدینی در خصوص حذف معافیت مالیاتی مناطق آزاد به رادیو گفت: در مناطق آزاد جاذبه‌هایی برای سرمایه گذاری ایجاد شده که یکی از آنها، معافیت مالیاتی است و باید مدت دار و در قانون پیش بینی شود تا شرکت‌های تولیدکننده، پا گرفته و به سود برسند.

وی افزود: مجلس با حذف معافیت مالیاتی مناطق آزاد مخالف است. مگر اینکه با قیود و شروطی مطرح شود که برای تولید کنندگان ضرری در پی نداشته و موجب حذف مزیت‌ها نشود.

این نماینده مجلس ادامه داد: حداقل معافیت مالیاتی برای تولید کنندگان ۱۰ سال تخمین زده می‌شود و باید دید روند اصلاحیه‌ای که عده‌ای در مقام حذف معافیت مالیاتی هستند به چه سمت و سویی حرکت خواهد کرد. البته مجلس ادله آنان را هم خواهد شنید، ولی در نهایت این نظر که معافیت مالیاتی حذف شود، نباید دیدگاه غالب باشد.

میرتاج الدینی گفت: برخی حامیان حذف معافیت مالیاتی، نظری عام دارند. مبنی بر اینکه مالیات منبع پایداری است و نباید برای آن تبصره ایجاد کرد. سیاست‌های کلان هم مبنی بر حذف معافیت مالیاتی است که سیاستی خوب است، ولی نه برای مناطق آزاد. چرا که شرایطی ویژه دارندو موجب رشد و توسعه می‌شوند

وی افزود: فلسفه وجودی مناطق آزاد، امتیازات و مزیت‌هایی برای سرمایه گذاران است؛ لذا باید در حوزه حذف معافیت مالیاتی استثنا قائل شد. قوانین دست و پا گیر فراوان است و در برخی جا‌ها توان حدف آن را نداشتند؛ لذا اعلام شد در برخی مناطق آزاد این قوانین حذف تا رشد تولید آزموده شود.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده