تاریخ: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۰
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۳۵۱۰۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ عنوان کرد؛

گلایه صادرات سیمان پیوند گلستان از بندرامیرعباس به جای مرز اینچه برون

‌می‌متالز - اعتماد گفت: شود، ولی شاهد آن هستیم که با وجود اینکه سیمان سبزوار از اینچه برون صارد می‌شود، ولی سیمان پیوند گلستان از بندر امیرعباس صادر می‌شود این هزینه کرد‌ها هیچ دلیلی ندارد.

به گزارش می‌متالز، محسن اعتماد گفت: راه آهن یکی از پتانسیل بی بدیل در حوزه صادرات به شمار می‌رود و راه آهن اینچه برون که در همسایگی کشور‌های ترکمنستان و قزاقستان قرار دارد دروازه ورودی به آسیای میانه است که مورد کم توجهی قرار دارد.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ ادامه داد: مرز اینچه برون امنیت زیادی دارد و برای اینکه بتوانیم سرمایه گذار جذب کنیم باید زیرساخت‌ها را کامل کنیم و خدماتی مثل آب، برق و گاز باید در این منطقه مستقر باشد.

اعتماد تاکید کرد: باید مجموعه استان عزم ملی داشته باشد تا اقبال بیشتری برای سرمایه گذاری در حوزه راه آهن به وجود بیاید.

وی یادآور شد: به عنوان راه آهن بستر این سرمایه گذاری را آماده کردیم و خط عریض و نرمال در مرز اینچه برون ایجاد شده و این راه آهن فرصت طلایی به شمار می‌رود و توانستیم خط عریض را در اسفند ۹۹ متصل کنیم و در تیرماه توانستیم مجوز کمیسیون ماده ۶۹ را دریافت کنیم و ۵۲۸ هکتار به راه آهن واگذار شده تا بتوانیم برای سرمایه گذاری در حوزه راه آهن از آن بهره ببریم.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: واگن‌های یخچال دار را برای توسعه صادرات می‌توانیم به کارگیری کنیم و معادلات خوبی با ترکمنستان برقرار شده است و توانستیم ۴۰ درصد تعرفه ریلی را برای واردات به ترکمنستان و ۵۰ درصد تعرفه واردات به کشور قزاقستان تخفیف بگیریم.

اعتماد متذکر شد: نسبت به سال گذشته میزان صادرات ریلی بهتر شده و توانستیم رکورد چند سال گذشته را بشکنیم و خط عریض و نرمال به این مساله کمک کرد و آمار چند سال گذشته برابر با این چند ماهی است که این خط عریض راه اندازی شده است.

وی گفت: ظرفیت‌های خوبی در راه آهن وجود دارد و باید از این ظرفیت استفاده شود، ولی شاهد آن هستیم که با وجود اینکه سیمان سبزوار از اینچه برون صارد می‌شود، ولی سیمان پیوند گلستان از بندر امیرعباس صادر می‌شود این هزینه کرد‌ها هیچ دلیلی ندارد.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ بابیان اینکه برای صاحبان بار می‌توانیم تخفیفاتی را لحاظ کنیم، افزود: از ابتدای سال انتهای مهر ۲۱۰ هزار تن از طریق راه آهن اینچه برون صادر کردیم که این بار به کشور‌های ترکمنستان و قزاقستان ارسال شده است.

منبع: گلستان ما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده