تاریخ: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۵۲
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۳۵۸۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرمایه گذاران امیدوار به صعود بازار باشند / چرخش مثبت بازار با یک تصمیم

‌می‌متالز - برای هفته آینده در صورتی که در خصوص ابهامات موجود در نحوه جبران کسری بودجه شفافیت‌های لازم ایجاد شود تا فعالان بازار با اطلاعات بیشتری بتوانند نسبت به تحلیل صنایع مختلف و شرکت‌های مدنظر برای سرمایه گذاری تصمیم بگیرند، می‌توان امیدوار به صعودی بودن روند بازار بود

به گزارش می‌متالز، در صورتی که بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به صورت جدی پیگیری شود، آثار مثبتی بر روی صنایع دارویی و غذایی خواهد داشت و اقبال به این صنایع پیش از پیش خواهد بود که در کنار این تاثیر کوتاه مدت بر روی این صنایع اقتصاد و بازارسرمایه در بلندمدت از اتخاذ این تصمیم منتفع خواهد شد.

افشین بیرامی – معاون عملیات کارگزاری امین آوید گفت: بازارسرمایه در چند وقت گذشته با ابهام‌هایی روبرو شده و همین امر موجب منفی شدن شاخص کل شده بود. ابهاماتی همچون نرخ دلار، قیمت گذاری‌های دستوری، تعیین تکلیف برجام، کسری بودجه و انتشار اوراق دولتی موجب شده بود تا اعتماد به بازارسرمایه در پایین‌ترین سطح ممکن قرار گرفته و فروش‌های گسترده توسط فعالان حقیقی و حقوقی منجر به منفی شدن بازار و پایین آمدن حجم معاملات در سطح کلان شده بود.
وی افزود: در هفته گذشته با تصمیماتی که در خصوص آزادسازی نرخ خودرو گرفته شد و افزایش نرخ‌های تصویب شده برای شرکت‌های خودروسازی تا حدودی باعث شد تا بازار با اقبال سرمایه گذاران مواجه شود. از طرفی توقف انتشار و فروش اوراق دولتی در کنار رشد نسبی نرخ دلار نشان از جذاب‌تر شدن این بازار نسبت به سایر بازار‌های موازی برای سرمایه گذاری بوده که تمام این موارد کمک به رشد نسبی شاخص کل داشته است.

بیرامی بیان کرد: برای هفته آینده در صورتی که در خصوص ابهامات موجود در نحوه جبران کسری بودجه شفافیت‌های لازم ایجاد شود تا فعالان بازار با اطلاعات بیشتری بتوانند نسبت به تحلیل صنایع مختلف و شرکت‌های مدنظر برای سرمایه گذاری تصمیم بگیرند، می‌توان امیدوار به صعودی بودن روند بازار بود. از طرفی وزارت اقتصاد و سازمان بورس باید بتوانند با گرفتن تصمیمات منطقی و اصولی نسبت به برگشت اعتماد از دست رفته به بازارسرمایه تلاش‌های لازم را انجام دهند، از جمله این موارد موضع حذف ارز ترجیحی است
معاون عملیات کارگزاری امین آوید تصریح کرد: در صورتی که بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به صورت جدی پیگیری شود، آثار مثبتی بر روی صنایع دارویی و غذایی خواهد داشت و اقبال به این صنایع پیش از پیش خواهد بود که در کنار این تاثیر کوتاه مدت بر روی این صنایع اقتصاد و بازارسرمایه در بلندمدت از اتخاذ این تصمیم منتفع خواهد شد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده