تاریخ: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۶
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۳۵۹۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پایش تولید ۲۴۲ واحد صنعتی چهارمحال و بختیاری از طریق سامانه جامع تجارت

‌می‌متالز - معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری از پایش تولید ۲۴۲ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمدکاظم منزوی گفت: به منظور افزایش بهره وری، اثربخشی و کمک به بهبود وضعیت تولید ودستیابی به یک موقعیت مطلوب، ثبت اطلاعات آمار تولید واحد‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری در سامانه بهین یاب آغاز شده است و تاکنون ۲۴۲ کارخانه اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کرده اند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری افزود: براساس پایش تولید از مجموع ۲۴۲ واحد صنعتی، ۱۹ واحد بالای ۱۰۰ درصد، ۷۱ واحد بین ۸۱ تا ۱۰۰ درصد، هشت واحد بین ۶۱ تا ۸۰ درصد، ۱۴ واحد صنعتی بالای ۴۰ درصد ظرفیت اسمی خود نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش تولید داشته اند.

وی تصریح کرد: میزان تولید ۹۳ واحد صنعتی هم نسبت به مدت مشابه سال قبل ثابت بوده است که بیانگر رونق تولید است.

منزوی افزود: ریشه یابی علت مشکلات و ارائه راهکار برای حل این معضلات، تعیین نقاط قوت و ضعف هر واحد صنعتی در جهت بهبود، محاسبه دقیق شاخص‌های بهره وری، سودآوری و چگونگی افزایش آن‌ها از طریق بکارگیری همه ظرفیت‌های موجود، کاهش هزینه‌های تولید، بالا بردن سهم بازار، شناسایی وضعیت رقبای خارجی و داخلی، بالا بردن بهره وری کارکنان و افزایش استفاده موثر از عوامل تولید از جمله موارد و مشکلات حاصل شده در بررسی وضعیت تولید واحد‌های صنعتی استان است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح عارضه‌یابی واحد‌های تولیدی، متخصصان و کارشناسان شرکت شهرک‌های صنعتی با مراجعه به واحد‌های تولیدی راکد و قابل احیاء اطلاعاتی در زمینه تولید، فروش و سرمایه‌گذاری جمع‌آوری می‌کنند و در کارگروه‌های تخصصی مورد ارزیابی قرارگرفته و مشاوره رایگان به مدیران واحد‌ها داده می‌شود.

شایان ذکر است در حال حاضر ۹۲۱ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده