تاریخ: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۱:۰۰
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۲۳۶۰۱۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
نماینده مجلس:

طرح واردات خودرو در کمیسیون صنایع نهایی شد

‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس از ارائه مصوبه طرح ساماندهی صنعت خودرو پس از اصلاحات به صحن علنی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، جواد حسینی کیا درباره رفع ایرادات طرح ساماندهی صنعت خودرو به خانه ملت گفت: پس از اینکه شورای نگهبان به مصوبه قبلی مجلس درباره واردات خودرو ایراداتی وارد کرد، کمیسیون صنایع پس از برگزاری جلسات متعدد با حضور وزیر صنعت، نمایندگان خودروسازان، قطعه‌سازان و بانک مرکزی، شورای نگهبان هفته گذشته اصلاحات این طرح را نهایی و مصوبه کمیسیون برای بررسی به صحن علنی مجلس ارسال شد.

وی افزود: براساس مصوبه کمیسیون هر فرد حقیقی و یا حقوقی می‌تواند به ازای صادرات خودرو، نسبت به واردات قطعات خودرو یا سایر کالا‌ها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه از طریق ارز اشخاص با منشأ خارجی مورد تائید بانک مرکزی به منطور تنظیم بازار اقدام کند.

نماینده مجلس ادامه داد: شاخص کیفیت و مصرف سوخت خودرو‌های وارداتی و نیز سقف تعداد مجاز واردات آن‌ها متناسب با مابه التفاوت تولید داخل و تقاضای موثر آن‌ها طی یک سال گذشته، سالانه با پیشنهاد وزارت صنعت و با تائید هیات وزیران تعیین می‌شود.

حسینی کیا گفت: باید این تقاضا را با عرضه خودرو‌های وارداتی تامین کرد، این موضوع موجب شد که کمیسیون صنایع مجلس با اصلاح طرح ساماندهی صنعت خودرو، واردات مدیریت شده این کالا را کلید بزند. با واردات مدیریت شده، بازار تعدیل خواهد شد و حتی خودروسازان نیز برای تولید خودرو‌های باکیفیت‌تر تشویق می‌شوند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده