تاریخ: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۱۵
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۲۳۶۱۲۰

رونمایی از اولین خودرو پرنده کره جنوبی/ رویای تاکسی هوایی به واقعیت پیوست+ویدیو

‌می‌متالز - کره جنوبی روز پنج شنبه ۲۰آبان سیستمی را برای هدایت وسایل حمل ونقل شهری هوایی معرفی کرد که امیدوار است بتواند به عنوان تاکسی در مسیر فرودگاه‌های اصلی و مرکز شهر سئول مورد استفاده قرار گرفته و زمان سفر‌ها را تا دو سوم کاهش دهد

به گزارش می‌متالز، سال گذشته کره جنوبی طرحی را برای آغاز سفر‌های هوایی درون شهری در سال ۲۰۲۵ معرفی کرد. طبق تخمین وزارت حمل ونقل این کشور با استفاده از این تاکسی‌ها می‌توان سفر‌هایی با مسافت ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر را که در حالت عادی در یک ساعت طی می‌شوند؛ در ۲۰ دقیقه پیمود.

وزیر حمل و نقل کره جنوبی روز پنج شنبه بیان کرد: «از آنجا که انتظار می‌رود تاکسی‌های هوایی به یکی از وسایل رایج حمل ونقل برای استفاده روزانه شهروندان تبدیل شوند؛ ضروری است که این سرویس‌ها را در محیط‌های مختلف مورد آزمایش قرار دهیم.» با توجه به اینکه حمل ونقل هوایی برای سفر‌های درون شهری تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است؛ ممکن است میزان امنیت آن موجب نگرانی شهروندان شود. به این منظور وزیر حمل و نقل کره جنوبی اضافه کرد: «جهت کمک به مقبولیت عمومی، هنگامی که مسافران سوار تاکسی‌های هوایی می‌شوند یک خلبان هدایت وسیله را به عهده می‌گیرد تا از امنیت سرنشینان اطمینان حاصل شود.»

به گفته‌ی وزیر هزینه‌ی این سفر‌ها از تاکسی‌های معمولی بیشتر خواهد بود به طور مثال مسافت ۴۸ کیلومتری فرودگاه اینچن تا مرکز شهر سئول،۱۱۰هزار وون (۹۳ دلار) هزینه خواهد داشت، اما با رشد بازار تا سال ۲۰۳۵ این مقدار به ۲۰هزار وون کاهش خواهد یافت.

به منظور مشاهده هدایت و هماهنگی این تاکسی‌ها یکی از نمونه‌های دو سرنشین ساخت کمپانی ولوکوپتر آلمان در فرودگاه گیمپو سئول توسط یک خلبان به پرواز درآمد. در ساختار این تاکسی‌ها از ملخ‌هایی شبیه به ملخ هلیکوپتر برای پرواز و فرود عمودی استفاده شده است و این امکان را فراهم می‌کند که هم توسط خلبان و هم به صورت اتوماتیک هدایت شود. انتظار می‌رود این تکنولوژی تا سال ۲۰۲۵ به مرحله بهره برداری برداری برسد.

تعداد بازدید : 2

منبع: تجارت نیوز

 

 

عناوین برگزیده