تاریخ: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۵
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۲۳۷۴۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حجم سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه‌ای در اوراق

می متالز - مدیرعامل بیمه معلم بحث سوددهی در خرید اوراق را مهم اعلام کرد؛ از همین رو باید این موضوع توسط شورای سرمایه گذاری شرکت بررسی شود. محمد ابراهیم تحسیری مدیرعامل بیمه معلم در خصوص اینکه منابعی که از سوی شرکت‌های بیمه ای برای خرید اوراق اختصاص می‌یابد، از کدام محل است توضیح داد:

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل بیمه معلم بحث سوددهی در خرید اوراق را مهم اعلام کرد؛ از همین رو باید این موضوع توسط شورای سرمایه گذاری شرکت بررسی شود.

محمد ابراهیم تحسیری مدیرعامل بیمه معلم در خصوص اینکه منابعی که از سوی شرکت‌های بیمه‌ای برای خرید اوراق اختصاص می‌یابد، از کدام محل است، توضیح داد: در این رابطه بحث سوددهی برای شرکت‌های بیمه‌ای مهم است.

وی به وجود شورای سرمایه گذاری در بیمه معلم اشاره می‌کند که به موضوع سرمایه گذاری از سوی این شرکت بیمه‌ای پرداخته می‌شود و در نهایت بر اساس تصمیمات آن شورا، اقدام به خرید سهام در بازار سرمایه می‌شود.

تحسیری بیان می‌کند که طبق مصوبه شورای عالی بیمه، حدودا ۱۵ درصد سرمایه را می‌توانیم در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنیم.

محل منابع بیمه‌ها برای خرید اوراق از کجاست؟

سجاد راد کارشناس بیمه درباره منابع بیمه برای خرید اوراق می‌گوید: شرکت‌های بیمه، یکسری بیمه‌گذار‌هایی دارند که در قبال پرداخت حق بیمه، اوراق می‌دهند.

این کارشناس با بیان اینکه اوراق محصول بین بیمه‌گذار و بیمه‌گر است، بیان کرد: شرکت‌های بیمه این اوراق را در اختیار واحد سرمایه‌گذاری شرکت بیمه قرار می‌دهند؛ البته نرخ سود این اوراق باید پذیرش شود.

راد با بیان اینکه شرکت‌های بیمه برای پذیرش این اوراق مشاوره می‌گیرند، گفت: البته بیمه مرکزی برای شرکت‌های بیمه‌ای در جهت سرمایه گذاری در بازار سرمایه محدودیت ایجاد کرده است.

وی می‌افزاید: در گذشته یک شرکت بیمه‌ای وجود داشت به نام «شرکت بیمه توسعه»؛ این شرکت، حق بیمه‌هایی که از بیمه گذاران دریافت کرده بود را در یک حوزه سرمایه‌گذاری کرد، اما در نهایت نتوانست پرداختی‌های خسارت و تعهد خود را انجام دهد.

او با اشاره به وجود تنوع در سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه، اظهار داشت: البته شرکت‌های بیمه طبق قاعده خاص تعیین شده از سوی بیمه مرکزی، امکان سرمایه گذاری در بازار سرمایه را دارند.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده