تاریخ: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۶
بازدید: ۳۹۲
کد خبر: ۲۳۷۷۹۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

واحد آندسازی شرکت آلومینیوم ایران ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت کربن صنعت امیرکبیر (آندسازی) آلومینیوم اراک گفت: عملیات اجرایی این واحد تولیدی ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس زمان‌بندی تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، «خسرو غفاری» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: منابع مالی برای ساخت واحد آندسازی با عنوان شرکت کربن صنعت امیرکبیر ۳۷ هزار میلیارد ریال برآورد شده که تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال آن تامین هزینه شده است.

وی ادامه داد: هزینه تجهیزات شرکت کربن صنعت امیرکبیر نیز بیش از ۷۰ میلیون دلار است که بخشی آن به ارزش ۲۴ میلیون دلار خریداری و در انبار‌های شرکت ایرالکو نگهداری می‌شود و تلاش بر این است که بقیه تجهیزات از واحد‌های تولیدی داخلی خریداری شود.

مدیر عامل شرکت کربن صنعت امیرکبیر (آندسازی) آلومینیوم اراک اظهار داشت: راه‌اندازی واحد آندسازی اراک سالانه حدود ۳۵ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در پی دارد و بیش از ۳۰۰ فرصت شغلی مستقیم نیز ایجاد می‌کند.

غفاری بیان کرد: برای ساخت واحد تولید آند ایرالکو ۱۵۰ هکتار زمین خریداری شده که ۲۵ هکتار آن به آندسازی اختصاص یافته و این واحد تولیدی در هفت ساختمان اصلی در حال ساخت است.

وی اضافه کرد: تامین زیرساخت‌های لازم از جمله ساماندهی جاده دسترسی، آب، برق، گاز و فاضلاب مهمترین خواسته در این طرح مهم صنعتی است و انتظار می‌رود با حل این مسایل روند پیشبرد این طرح شتاب گیرد.

مدیرعامل شرکت کربن صنعت امیرکبیر گفت: برای تولید هر کیلوگرم آلومینیوم حدود ۵۰۰ گرم آند نیاز است و اکنون شرایطی در کشور پیش آمده که تولید این محصول موانع خاصی ندارد و در آینده نزدیک صفر تا ۱۰۰ آند در داخل کشور تولید خواهد شد.

غفاری افزود: در آلومینیوم ایران، ۲ خط تولیدی ۲۰۰ آمپر و ۶۸ کیلوآمپر وجود دارد که آند‌های مصرفی آن‌ها با هم متفاوت هستند، خط ۲۰۰ کیلو آمپر آند‌های ۷۰۰ کیلو و خط قدیم آند‌های کوچکتر را مصرف می‌کند.

وی توضیح داد: راه‌اندازی واحد آندسازی اراک سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد و تا کنون بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

ایرالکو شرکت مادرتخصصی تولید آلومینیوم در ایران است که در اراک مستقر بوده و تهیه آند مصرفی در فرآیند تولید این شرکت تاکنون از طریق صادرات دنبال شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکزی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
فرمایشات رهبری، نصب‌العین کارگران فولاد اکسین در سال ۱۴۰۳ است/ با یک برنامه‌ریزی هدفمند انشاالله اکسین به بالاترین ظرفیت تولید خواهد رسید/ اولویت شرکت، ایجاد انگیزه و حال خوب برای کارگران است/ تلاشمان بر این است همه محصولات شرکت در بورس عرضه شوند
مهندس نمازی عضو هیات مدیره فولاد اکسین در نشست خبری:

فرمایشات رهبری، نصب‌العین کارگران فولاد اکسین در سال ۱۴۰۳ است/ با یک برنامه‌ریزی هدفمند انشاالله اکسین به بالاترین ظرفیت تولید خواهد رسید/ اولویت شرکت، ایجاد انگیزه و حال خوب برای کارگران است/ تلاشمان بر این است همه محصولات شرکت در بورس عرضه شوند