تاریخ: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۵
بازدید: ۳۸۶
کد خبر: ۲۳۹۲۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تقویت شاخص کل بورس در آخرین روز هفته

‌می‌متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۱۳۴۹ واحدی معادل ۰.۸۵ درصدی به یک میلیون و ۳۴۹ هزار و ۳۶۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۷۳ واحدی به ۱۹ هزار و ۱۷۶ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه هفدهم آذرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۱۳۴۹ واحدی معادل ۰.۸۵ درصد به رقم ۳۴۹ هزار و ۳۶۴ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۴۴۴ واحدی، عدد ۳۶۳ هزار و ۵۸۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۵۳۸ واحدی به رقم ۲۲۸ هزار و ۷۸۳ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۹۵۸۱ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۲۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۱۸۵۱ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۸ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۱۷۲۲ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۲۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

تقویت شاخص کل بورس در آخرین روز هفته
بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نماد‌های معاملاتی فملی، فولاد، خودرو، وغدیر، شبندر و تاپیکو با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نماد‌های معاملاتی کگل، شفن و وکار، بیش‌ترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در آخرین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۱۴۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۰۹ هزار و ۷۹ نوبت معامله و به ارزش ۳۶ هزار و ۷۰۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد خودرو (ایران خودرو) با ۷.۹۷ درصد رشد و پس از آن، نماد‌های شکلر، کالا، وتوسم و وساپا بود. همچنین نماد معاملاتی ولملت (واسپاری ملت) با ۴.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نماد‌های سنیر، شدوص، سغرب و وآذر قرار گرفتند.

تقویت شاخص کل بورس در آخرین روز هفته

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده