تاریخ: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۰
بازدید: ۳۳۹
کد خبر: ۲۳۹۳۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تقویت مناسبات تجاری و گمرکی ایران با ارمنستان و گرجستان

‌می‌متالز - با سفر زمینی رئیس کل گمرک به ارمنستان و گرجستان، مناسبات تجاری، گمرکی و حمل و نقلی جمهوری اسلامی ایران با ایروان و تفلیس در کنار سایر همسایگان تقویت می‌شود.

به گزارش می‌متالز، اخیرا مهدی میراشرفی معاون وزیر اقتصاد و رییس کل گمرک به همراه هیاتی از مرز نوردوز در استان آذربایجان شرقی وارد مرز مغری ارمنستان شد و از نزدیک به بررسی مشکلات تجاری، گمرکی و حمل و نقلی فعالان اقتصادی دو کشور پرداخت.

میراشرفی برای آشنایی با موانع تجاری و حمل و نقلی از مسیر جاده جدید ترانزیتی ارمنستان به ایروان سفر کرد و صبح امروز نیز با رییس کمیته درآمد‌های ارمنستان، ملاقاتی با موضوعات گمرکی، تبادل اطلاعات تجاری و انجام تفاهم نامه‌های گذشته داشته است.

لطیفی سخنگوی گمرک در این خصوص توضیح داد: این سفر به دعوت رییس کمیته درآمد‌های دولتی ارمنستان که پیش از این به تهران سفر کرده بود انجام شده است.

رئیس کل گمرک ایران، ملاقاتی با وزیر زیرساخت‌های ارمنستان خواهد داشت و پس از آن نشست دیگری با وزیر اقتصاد این کشور خواهند داشت و امشب نیز فعالان اقتصادی در سفارت ایران با رییس کل گمرک ایران به گفتگو خواهند پرداخت.

سخنگوی گمرک در خصوص سایر برنامه‌های این سفر گفت: معاون وزیر اقتصاد، برای بازدید از مرز مشترک ارمنستان با گرجستان به نقطه مرزی مشترک دو کشور می‌روند و سپس برای گفتگو با مقامات گرجستانی از مسیر زمینی به تفلیس سفر می‌کنند.

لطیفی در خصوص اهمیت این سفر تاکید کرد: ارمنستان به عنوان کشور همسایه ایران و دروازه ورود به اتحادیه اوراسیا در آستانه ورود ایران به سال سوم اجرای موافقت نامه تجارت ترجیحی با اوراسیا، در کنار توسعه کریدور جنوب به شمال و توجه به همه کشور‌های همسایه، برای ایران اهمیت به سزایی دارد.

وی افزود: این سفر بر همگرایی با همه کشور‌های همسایه و فعال سازی مسیر‌های تجاری، حمل و نقلی و ترانزیتی بین ایران و همسایگان تاکید دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده