تاریخ: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۵
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۲۴۰۳۲۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
گره کوری به نام ایران‌خودرو

لابیرنتی که مقیمی مدیرعامل آن است

‌می‌متالز - دو شرکت انحصاری خودروسازی کشور، ضمن تولید خودرو‌های بی کیفیت، کاستن مداوم از آپشن‌ها، قرعه‌کشی خودرو با گرفتن مبلغی از پیش-که در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست- بدهی‌های فراوانی دارد و مدام هم از مردم و هم ازدولت، طلبکار است تا به نحوی از بار مسوولیت‌هایی که هرگز به آن‌ها متعهد نبوده، شانه خالی کند و در این راستا، حتی موفق می‌شود نرخ خودرو‌های غیراستاندارد خود را با «دستور» افزایش دهد؛ در واقع «ایران خودرو» تبدیل شده است به یکی از بزرگترین مشکلات صنعتی کشور و به یک تومور اقتصادی در حال رشد؛ مشکلی که بیشترین عوارض و ضرر و زیانش، به مشتریان بازمی‌گردد و این مشتریان هستند که باید هزینه طلبکاری و مدعی بودن این خودروسازی‌ها را بپردازند؛ هم با مال و هم با جان خود.

به گزارش می‌متالز، خودروسازی کشور ما، یا همان «ایران خودرو» تحت مدیریت فرشاد مقیمی، با تولید خودرو‌هایی که احتراق ناقص دارند، سهم و نقش مهمی در آلودگی هوای کلانشهر‌ها دارد. این شرکت، نمایندگی‌های مختلفی در تمام نقاط کشور دارد که موظفند به مشتریانی که از ایران خودرو خرید کرده‌اند، خدمات پس از فروش ارائه دهند؛ و البته در ارائه خدمات باید قاعده زمان گارانتی را نیز رعایت کنند؛ البته برای استفاده از گارانتی، هم این شرکت، اما و اگر‌های فراوانی دارد و در بسیاری از موارد، به دلایل مختلف منطقی یا غیرمنطقی، از ارائه خدمات در بستر گارانتی، خودداری می‌کند. اغلب مراجعانی که از این شرکت خودرویی خریده‌اند و انتظار پشتیبانی و ارائه خدمات پس از فروش دارند، ناگهان در لابیرنتی از مشکلات مضاعف دیگر، سرگردان می‌شوند؛ یا قطعه‌ای که در خودرو به کار رفته، از همان کارخانه تاریخ مصرف گذشته بوده، یا دست دوم بوده و یا...، اما البته مشتری هیچکدام از این موارد را نمی‌تواند ثابت کند و باید متحمل هزینه‌های جانبی فراوان برای تعویض قطعه- با کمترین اعتماد! - و یا افزودن قطعه فراموش شده، شود؛ بنابراین اغلب افرادی که یک بار به نمایندگی‌های ایران خودرو مر اجعه می‌کنند، در دفعات بعد، ترجیح می‌دهند به سراغ تعمیرگاه‌های غیروابسته به این شرکت بروند؛ چرا که وقتی نمایندگی و خدمات پشتیبانی پس از فروش شرکت معظمی، چون ایران خودرو، چنین در معامله غش می‌کند، مشتری ترجیحش این است که بدون منت، همان هزینه را در جایی خرج کند که به آن اعتماد بیشتری دارد.

قرارداد‌های تعمیر؛ مشکلی افزون بر مشکلات دیگر

آن‌هایی که برای تعمیر خودروی خود به نمایندگی‌های ایران خودرو مراجعه کرده‌اند حتما پیه قرارداد‌های تعمیر این نمایندگی به تن‌شان خورده است؛ طی تماسی که «فراز» با روابط عمومی شرکت ایران خودرو داشت، و به گفته روابط عمومی این شرکت، قراداد‌های تعمیر خودور در نمایندگی‌ها ۳۰ روزه است و اگر مشتری زودتر از این موعد برای دریافت خودرویش که ممکن است فقط یک یا چند روز کار داشته باشد، مراجعه کند، نمایندگی می‌تواند به مشتری جواب رد بدهد و او را تا پایان مهلت ۳۰ روزه، سربدواند. پرسش این است که چرا در مورد تعمیر تمام خودروها، یک قرارداد ۳۰ روزه بسته میشود؟ مگر قرار است نمایندگی دوباره خود را از نو بسازد؟ توجه به این نکته بسیار ضروری است که حتی اگر خودرویی، در حد بگوئیم یک هفته، ۲۰ روز، کار داشته باشد، و نمایندگی هم با مشتری بر سر این زمان توافق کرده باشد، اگر سرموعد برود و خودرو تعمیر نشده باشد، نمی‌تواند شکایت کند؛ چرا؟ بله، چون بیس قرارداد تعمیر۳۰ روزه است و مشتری از نمایندگی برای تاخیر در رابطه با زمان توافق شده، نمی‌تواند شکایت کند؛ مرغ ایران خودرو، با چنان مدیریتی، فقط یک پا دارد. بر همین اساس، داستان ما با ایران خودرو نیز همچنان ادامه دارد. منتظر باشید!

 

منبع: روزنامه اینترنتی فراز

عناوین برگزیده