تاریخ: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۶
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۲۴۰۷۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تلاش بانک مرکزی هند برای ممنوعیت کامل رمزارز‌ها

‌می‌متالز - بانک مرکزی هند RBI حمایت خود را جهت ممنوعیت کامل ارز‌های رمزنگاری شده در هند به هیات مرکزی اعلام کرده است.

به گزارش می‌متالز، بانک مرکزی هند RBI حمایت خود را جهت ممنوعیت کامل ارز‌های رمزنگاری شده در هند به هیات مرکزی اعلام کرده است. به گفته منابع اکونومیک تایمز، این بانک در آخرین جلسه هیات مدیره ارائه‌ای مفصل داشت و بر نگرانی‌های منفی تجارت ارز رمزنگاری شده و تأثیر آن بر ثبات مالی کشور تأکید کرد. این بانک مسایل مربوط به مدیریت ارز‌های رمزنگاری شده را برجسته کرد. گفته می‌شود که ماهیت ارز‌های رمزنگاری شده و این واقعیت که امکان ناشناس ماندن تراکنش‌ها در مبادلات خارجی را فراهم می‌کند، تهدیدی حیاتی برای اقتصاد هند است. پیش از این، رییس کل این بانک گفته بود که بانک مرکزی بار‌ها مسائل مربوط به ارز رمزنگاری شده را علامت‌گذاری کرده و از دولت می‌خواهد که ممنوعیت کامل آن در کشور را در نظر بگیرد. بانک مرکزی هند نگاه خوش‌بینانه‌ای به ارز‌های دیجیتال ندارد.

به نظر می‌رسد که بانک مرکزی هند نمی‌خواهد دید متعادلی از پذیرش ارز رمزنگاری شده در هند به نمایش بگذارد. این بانک به طور بی‌وقفه جنبه‌های منفی ارز‌های دیجیتال را برجسته می‌کند، اما هرگونه دیدگاه خوش‌بینانه به ارز‌های غیرمتمرکز را به طور کامل متوقف می‌کند. ماه گذشته، دولت هند، لایحه مقررات ارز‌های رمزنگاری شده را فهرست کرده بود تا در جلسه پارلمان ارائه شود تا ممنوعیت کامل رمزارز‌ها را دنبال کند. اگرچه این طرح در جلسه بودجه مطرح شد، اما دولت ایده دومی داشت و لایحه را ارائه نکرد. طبق گزارش‌ها دولت به‌جای اعمال ممنوعیت کامل، به دنبال تنظیم مقررات ارز‌های رمزنگاری شده در هند است. در حال حاضر، به نظر می‌رسد که دولت هند قبل از اتخاذ هر تصمیم مهمی به دنبال مشورت بیشتر خواهد بود.

اگر لایحه پیشنهادی تصویب می‌شد، دولت ایجاد ارز دیجیتال رسمی صادر شده توسط بانک مرکزی هند را در نظر می‌گرفت. بنابراین، کاملاً واضح است که چرا این بانک از ایده ممنوعیت کامل رمزارز پشتیبانی می‌کند. منابع تاکید کرده‌اند که هیات مرکزی چندین جنبه از ارز رمزنگاری شده بالقوه بانک مرکزی و ارز دیجیتال خصوصی را مورد توجه قرار داده است. کاربران این ارز‌ها در هند به طور قابل توجهی نگران این معضل هستند. هنوز مشخص نیست که دولت هند با ممنوعیت کامل رمزارز‌ها مانند چین روبرو شود.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده