تاریخ: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۴۲
بازدید: ۲۹۰
کد خبر: ۲۴۰۸۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

حضور پر رنگ فولادسازان ترک در بازارهای صادراتی

می متالز - اگرچه موانع تجاری در برخی بازارهای صادراتی ترکیه از جمله آمریکا وجود داشته و قطعاً حجم صادرات آنها را محدود نموده اما ترک ها ظاهراً در یافتن بازارهای جایگزین موفق عمل کرده اند و در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۱۸ حجم قابل توجهی صادرات محصولات فولادی به مقاصد جدید چون شرق آسیا داشته اند.
حضور پر رنگ فولادسازان ترک در بازارهای صادراتی

به گزارش می متالز، آخرین آمار انتشار یافته از سوی اتحادیه صادرکنندگان فولاد ترکیه نشان می دهد ، تنها در ماه نوامبر صادرات فولاد این کشور ۵/ ۲ میلیون تن بوده که در مقایسه با نوامبر سال گذشته بیش از ۶۰ درصد و در قیاس با ماه اکتبر بیش از ۱۵ درصد رشد داشته است . در طول ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۱۸ در کل ترکیه ۳/ ۱۹ میلیون تن محصولات فولادی صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۹ درصد افزایش داشته و حتی ترک ها از میزان صادرات هدف گذاری شده برای سال ۲۰۱۸ هم تا اینجا پیش هستند .

در فاصله ماههای ژانویه تا ژوئن روند صادرات میلگرد ترکیه کند شد اما اخیراً مجدداً وارد روند قابل توجهی شده است . در این ۱۱ ماه سال ۲۰۱۸ صادرات میلگرد ترکیه به حجم ۵ میلیون تن افزایش یافته است ، گفتنی است تعرفه آمریکا بر میلگرد وارداتی از ترکیه ۵۰ درصد بوده است .  بیشترین افزایش صادرات مربوط به ورق گرم است بطوریکه از ژانویه تا نوامبر بیش از ۳ میلیون تن ورق گرم از ترکیه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشی ۴۵ درصدی داشته است .

بنابراین به گفته رئیس اتحادیه صادرکنندگان فولاد ترکیه ، فولادسازان این کشور در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۱۸ به هدف نهائی صادراتی خود برای کل سال دست یافته  اند و برای سال ۲۰۱۹ نیز چنین هدفی را با تمرکز ویژه بر بازارهای جنوب شرق آسیا ، غرب آفریقا و آمریکای جنوبی دنبال می کنند .

جالب است بدانید میانگین قیمت صادراتی محصولات فولادی ترکیه در ماه نوامبر در ازای هر تن ۶۸۰ دلار بوده که در مقایسه با نوامبر سال قبل بیش از ۳ درصد کاهش داشته اما میانگین قیمت در فاصله ماههای ژانویه تا نوامبر ۷۳۲ دلار بوده که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۴ درصد افزایش نشان می دهد .

عناوین برگزیده