تاریخ: ۰۱ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۷
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۲۴۱۰۴۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس انجمن معادن قیرطبیعی گیلانغرب:

با این روند، ساخت جاده معادن قیرطبیعی ۳ سال دیگر هم تمام نمی‌شود

‌می‌متالز - رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب با انتقاد از روند کند ساخت جاده دسترسی برای معادن قیرطبیعی گیلانغرب، گفت: بعید است کار احداث این جاده تا سه سال دیگر هم به اتمام برسد.

به گزارش می‌متالز، جهانبخش مرجانی اظهار کرد: از ابتدای امسال کار احداث جاده دسترسی برای معادن قیرطبیعی گیلانغرب به طول حدود ۱۰ کیلومتر آغاز شد، اما روند کار بسیار کند است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۲۰ درصد کار انجام شده، خاطرنشان کرد: این روند کند فعالیت عمرانی باعث آزار فعالین در معادن قیرطبیعی شده و تردد تجهیزات و ماشین آلات معادن با سختی انجام می‌شود.

رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب اضافه کرد: اگرچه پیش‌بینی اولیه بر این بود که احداث این جاده طی مدت حدود دو سال تمام شود، اما با این روند کند بعید می‌رسد تا سه سال آینده شاهد اتمام آن باشیم.

مرجانی از ایجاد راه دسترسی برای هشت معدن با استفاده از این جاده یاد کرد و گفت: البته کاربری این جاده فقط برای معادن قیرطبیعی نیست و عشایر منطقه هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی تاکید کرد: این جاده ۱۰ کیلومتری مشکل معادن قیرطبیعی را به طور کامل حل نمی‌کند و برای بهبود راه دسترسی نیازمند ۲۵ کیلومتر جاده هستیم که البته مسئولین استان قول دادند برای فاز دوم ۱۰ کیلومتر دیگر را نیز احداث کنند.

به گفته رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب، نبود جاده دسترسی مناسب طی سال‌های اخیر هزینه حمل و نقل بسیاری را به معادن قیرطبیعی خصوصا در فصل بارندگی تحمیل کرده و اگر این جاده تکمیل شود بخش زیادی از هزینه‌های سربار معادن کاسته خواهد شد.

این پروژه با اعتباری نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال در شهرستان گیلانغرب در دست اجرا است.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده