تاریخ: ۰۴ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۷
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۲۴۱۳۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در ۱۰ ماهه نخست ۲۰۲۱؛

افزایش ۲۶.۸ درصدی صادرات غیرنفتی ایران به چین

‌می‌متالز - ایران در ۱۰ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی رقمی معادل ۵ میلیارد و ۲۱۵ میلیون دلار کالای غیرنفتی به چین صادر کرده که این رقم ۲۶.۸ درصد بیشتر از مدت زمان مشابه سال ۲۰۲۰ است.

به گزارش می‌متالز، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به روند تجارت ایران و چین در ۱۰ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ پرداخته و نوشته است: ایران در این مدت بیش از ۵ میلیارد و ۲۴۲ میلیون دلار کالا به چین صادر کرده است.

براساس این گزارش، از این رقم ۵ میلیارد و ۲۱۵ میلیون دلار صادرات غیرنفتی و ۲۷.۱ میلیون دلار صادرات نفتی بوده است.

ایران در ۱۰ ماهه نخست سال ۲۰۲۰ در مجموع ۵ میلیارد و ۱۹۸ میلیون دلار کالا به چین صادر کرده بود که از آن رقم ۴ میلیارد و ۱۱۲ میلیون دلار کالای غیرنفتی و یک میلیارد و ۸۶ میلیون دلار صادرات نفتی بود.

براین اساس صادرات غیرنفتی ایران در ۱۰ ماهه نخست ۲۰۲۱ میلادی رشدی ۲۶.۸ درصدی یافته و صادرات غیرنفتی هم کاهشی ۹۸ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین براساس این گزارش، واردات ایران از چین در مدت زمان مشابه به ۶ میلیارد و ۳۷۹ میلیون دلار رسیده که کاهشی ۱۱.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

ایران در ۱۰ ماهه نخست سال ۲۰۲۰ رقمی معادل ۷ میلیارد و ۲۲۷ میلیون دلار کالا از چین وارد کرده بود.

بهبود ۱۵۶ درصدی تراز تجاری ایران با چین

در ۱۰ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی، تراز تجاری ایران با چین از منفی ۲ میلیارد و ۲۹ میلیون دلار به منفی یک میلیارد و ۱۳۷ میلیون دلاری رسیده که بهبودی ۱۵۶ درصدی را نشان می‌دهد.

اتاق تهران در گزارش خود تاکید کرده است که دلیل این بهبود، افزایش صادرات غیرنفتی و کاهش واردات از این کشور بوده است.

همچنین براساس این گزارش، تجارت بین دو کشور در ماه اکتبر افزایشی ۱۰ درصدی داشته و تنها در این ماه، ۱۳.۸ میلیون دلار صادرات نفتی از ایران به چین انجام شده است که این رقم رشدی ۱۱ برابری را نسبت به ماه قبل از آن به ثبت رسانده است.

افزایش ۲۶.۸ درصدی صادرات غیرنفتی ایران به چین

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده