تاریخ: ۰۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۲
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۲۴۱۶۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اصلاح ناچیز شاخص بورس پس از چند روز روند رو به رشد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۱۴۸۹ واحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۵ میلیارد و ۳۵۹ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۶۶۷ میلیارد تومان در بیش از ۴۵۵ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۱۴۸۹ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۸۴ هزار و ۱۵ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی نوری و ایران خودرو شد و در مقابل شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس و مخابرات ایران با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۶۳۵ میلیون ورقه به‌ارزش ۴ هزار و ۷۱۵ میلیارد تومان در ۱۸۶ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۵۸ واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۸ هزار و ۶۵۷ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی تندگویان شد و در مقابل شرکت‌های سنگ آهن گهر زمین، اعتباری ملل و بیمه اتکایی ایرانیان بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
پنج ضلعی مخل فضای کار
وضعیت محیط کسب‌وکار در زمستان ۱۴۰۲ از نظر فعالان اقتصادی زیرمجموعه اتاق بازرگانی بررسی شد

پنج ضلعی مخل فضای کار