تاریخ: ۰۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۱۰
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۴۲۰۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو هیات رئیسه مجلس:

پول ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به جیب مردم برود/ ناگزیر به انجام حذف ارز ترجیحی هستیم

می متالز - آقای حاجی دلیگانی گفت: به هیچ وجه به صلاح کشور نیست که به این صورت ارز4200 تومانی را هدر بدهیم.

به گزارش می‌متالز، «حسینعلی حاجی دلیگانی» نماینده مردم شاهین شهر و عضو هیات رئیسه مجلس در رابطه با نگرانی‌های اخیر پیرو تبعات حذف ارز ترجیحی و افزایش قیمت کالا گفت: نگرانی‌های مردم حائز اهمیت و قابل تامل است، اما به نظر می‌رسد اگر دولت بتواند حذف ارز ۴۲۰۰ را به درستی اجرایی کند، اتفاق‌های خوبی رقم خواهد خورد و دیگر جای نگرانی نیست. می‌توانیم این ارز ترجیحی را حذف کنیم بدون آنکه مشکل جدی برای جامعه پیش آید، اما این نیازمند یک جایگزین مناسب است.

وی در ادامه بیان کرد: ناگزیر به انجام حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هستیم، این روند فعلی به صلاح کشور نیست که اینگونه ارز ۴۲۰۰ تومانی سهم عده‌ای رانت خوار و دلال شود و مردم بهره‌ای از آن نبرند. در ازای حذف این ارز ۴۲۰۰تومانی، باید یک راه حل جایگزین و با دقت کامل اجرایی بشود.

دلیگانی در پاسخ به این سوال که آیا دو برابر شدن یارانه‌ها می‌تواند جبران این حذف را انجام دهد تصریح کرد: خیر، دو برابر شدن یارانه‌ها جوابگو نیست، بایستی در بررسی بودجه تمهیدات دیگری اندیشیده شود تا اقشار مردمی که درآمد کمی دارند، بتوانند برخورداری بیشتری در جبران نقدینگی یا کارت اعتباری یا سهم بیمه داشته باشند.

عضو هیات رییسه مجلس یاد آور شد: با روش توزیع ارز ۴۲۰۰تومانی که تاکنون صورت می‌گرفت، نه دامداران راضی هستند و نه کشور به نتیجه می‌رسید. عوض آنکه کار‌ها را به خود مردم واگذار کنیم تمام حتی ۱۰‌ها میلیون راس دام را هم به دولت وابسته کرده‌ایم، خیلی کار اشتباهی است، نمی‌شود که دولت هم جو بدهد، هم نهاده، آنوقت شما بروید یک دام سبک و سنگینی را پرورش بدهید کجای دنیا اینگونه است این کار خیلی اشتباهی است.

منبع: خبرگزاری برنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده