تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۷
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۲۴۲۱۰۷
سرویس خبر : انرژی
توسط مدیرعامل اعلام شد:

وضعیت سودآوری و تولید زیرمجموعه "فارس" و آمادگی ورود به بورس

‌می‌متالز - مدیرعامل پتروشیمی بندر امام با اشاره به وضعیت سودآوری سال قبل و نیمه نخست سال جاری از تولید روزانه ۱.۲ هزار تن اتیلن و آمادگی ورود به بورس خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا رستمی درخصوص تغییرات و تحولات ساختاری و مدیریتی پتروشیمی بندر امام گفت: این شرکت برای نخستین بار با ۶ کوره اتان و سه کوره مایع، روزانه ۱.۲ هزار تن اتیلن تولید کرد که سبب شد قیمت تمام شده اتیلن تولیدی به حداقل مقدار برسد و زنجیره اتیلن با بخش‌های تولید HD، LD و PVC در حداکثر ظرفیت قرار گیرند و برای نخستین بار صادرات محصولات جامد و پلیمری حداکثر مقدار را ثبت کند.

وی افزود: روزانه ۸۰۰ تن MTB تولید می‌شد که پس از گذشت دو سال به ظرفیت ۱.۵ هزار تن در روز رسید و برای نخستین بار در سبد صادراتی قرار گرفت. بنزن تولیدی نیز به بالاترین مقدار رسید و تامین خوراک در چهار سال گذشته بدون هیچ وقفه‌ای انجام شده است. شرکت سال ۹۹ معادل مجموع پنج سال قبل و در ۶ ماه نخست سال هم دو برابر سال ۹۹ سوددهی داشت.

رستمی ادامه داد: ۱۰.۵ هزار قطعه و ۶۰ درصد کاتالیست‌های مصرفی داخلی سازی شده است. پتروشیمی بندر امام به نقطه‌ای از شفافیت رسیده که آماده ورود به بورس است. با مشارکت در پروژه پتروشیمی الماس ماهشهر، ۳۲ درصد سهام این پروژه به پتروشیمی بندر امام اختصاص یافته است.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده