تاریخ: ۰۹ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۰
بازدید: ۲۸۵
کد خبر: ۲۴۲۴۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

احتمال همکاری آنگلو و واله در برزیل

‌می‌متالز - آنگلو امریکن روز چهارشنبه گفتگو‌های اولیه با شرکت واله را برای توسعه بالقوه پروژه سرپنتینا واله، معدن بزرگ سنگ‌آهن این شرکت که در مجاورت معدن سنگ آهن میناس‌ریو قرار دارد، تایید کرد.

به گزارش می‌متالز، آنگلو جزئیاتی را فاش نکرد، اما واله یک روز قبل اعلام کرد که این مشارکت بالقوه می‌تواند از «زیرساخت‌های پردازش و لجستیک» آنگلو از میناس ریو که شامل یک معدن، یک خط لوله حمل‌ونقل به طول ۵۲۹ کیلومتر (۳۲۸.۷ مایل) و یک بندر است، استفاده کند.
انگلو گفت هیچ قطعیتی وجود ندارد که این معامله منعقد شود یا شرایط آن چگونه باشد و واله گفت که هیچ تصمیمی در مورد پروژه گرفته نشده است. معدنچی برزیلی گفت که اغلب شراکت‌ها را به عنوان بخشی از تجارت خود بررسی می‌کند.
خبر همکاری واله در روز سه‌شنبه پس از آن منتشر شد که هفته گذشته گزارشی از بلومبرگ منتشر شد که به نقل از افراد مطلع، اعلام کرد که معدن‌کار برزیلی در حال بررسی تصاحب سهام اقلیت یا اکثریت در میناس‌ریو است.
آنگلوآمریکن منطقه معدنی میناس‌ریو را در سال‌های ۲۰۰۷- ۲۰۰۸ از میلیاردر سابق برزیلی، ایکه باتیستا، به مبلغ ۵.۵ میلیارد دلار خریداری کرد. این معدن در سال گذشته عملکرد بسیار خوبی داشت و ۲۴.۱ میلیون تن سنگ آهن تولید کرد و به این شرکت کمک کرد تا برخی ضرر‌های ناشی از پاندمی ویروس کووید_۱۹ را جبران کند.

منبع: انجمن سنگ آهن ایران 

عناوین برگزیده