تاریخ: ۰۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۲
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۲۴۲۴۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در چهارمین جشنواره ملی صنعت سلامت محور مطرح شد؛

واحد‌های تولیدی و صنعتی به جای سود بر بقاء متمرکز شوند

‌می‌متالز - سرپرست شرکت سنگ آهن مرکزی ایران می‌گوید شرکت‌ها باید به جای سود بر بقاء تمرکز داشته باشند که یکی از شاخصه‌های آن قیمت رقابتی است و در این میان به منابع انسانی به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌ها نگاه می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مجتبی حمیدیان، سرپرست شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در چهارمین جشنواره صنعت سلامت محور که روز ۷ دی در محل سالن همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، اظهار کرد: هنوز در بسیاری از فضا‌های تخصصی در کشور موضوعاتی مانند سلامت، HSE، کیفیت، رفتار سازمانی و موضوعاتی از این جنس نگاه تجاری و ضروری نداشته و بیشتر نگاه مجلسی و شیک به وجود دارد و حتی با این رویکرد که در حال انجام مسوولیت اجتماعی هستند درباره این موضوعات گفتگو می‌شود.

وی افزود: این درحالی است که در ترند‌های جهان فضا متفاوت است و فضای تولید دائم در حال پیچیده‌شدن است. اولین چیزی که به طور معمول به ذهن تولیدکنندگان ما می‌رسد این است که بنگاه اقتصادی برای موفقیت باید به دنبال سود بیشتر باشد و در این میان به توجه کمتری به سلامت، ایمنی و سایر موضوعات بهداشتی در محیط‌های کاری صورت می‌گیرد.

حمیدیان مطالعه چالش‌هایی که در ۲۰ سال گذشته وجود داشته است هشدار‌هایی را به ما می‌دهد، خاطرنشان کرد: ۱۵ سال پیش تصور مردم ایران یا حتی برخی از کشور‌های جهان در مورد تولیدات چینی کالا‌هایی بی‌کیفیت بوده است، اما امروز چین توانسته است تنه به تنه آمریکا رشد اقتصادی داشته باشد و حتی این پیش‌بینی وجود دارد که از اقتصاد آمریکا نیز عبور کند.

وی افزود: حال این پرسش مطرح است که جانمایه پیشرفت در چین چیست؟ در دانشکده‌های مدیریت به بسیاری از دانش‌آموختگان یاد داده می‌شود که هدف از بنگاه‌داری ماکزیمم کردن سود است. در این میان مکتبی در چین به وجود آمده است که بدون آنکه نصیحت و پنداری برای کسی داشته باشد می‌گوید هدف از بنگاه‌داری بقاء است.

سرپرست شرکت سنگ آهن مرکزی ایران خاطرنشان کرد: با استراتژی بقاء چین توانسته است با نوآوری رشد کند و اکنون برخی از شرکت‌های این کشور مانند شیائومی به عنوان پرفروش‌ترین برند‌های جهان در رتبه ۳ تا ۵ جای گیرند.

وی تاکید کرد: شرکت‌ها باید به جای سود بر بقاء تمرکز داشته باشند که یکی از شاخصه‌های آن قیمت رقابتی است و در این میان به منابع انسانی به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌ها نگاه می‌شود.

حمیدیان خاطرنشان کرد: اکنون مساله سلامت و سلامت محوری در تولیدات صنعتی در پارادایم بقاء قرار گرفته است و اگر بنگاهی برنامه جدی در این زمینه نداشته باشد با مشکل مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما در سنگ آهن مرکزی با این موضوع مواجه بوده و هستیم، اما در برهه‌هایی به این مسائل توجه نشده است و رویکرد کنونی ما این است که سرمایه‌گذاری در شاخص‌های مختلف سلامت صورت گیرد و اوج آن در دوران کرونا بوده است و ما به جای تعطیی واحد تدبیر انجام داده و برنامه‌ریزی جدی در حال انجام است تا رضایت کارمندان و مردم تامین شود.

منبع: نبض بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده