تاریخ: ۱۰ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۲۴۲۹۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دفتر رئیس جمهور به دنبال گزارش کالا‌های بلاتکلیف در گمرکات کشور

پای ریاست جمهوری به ماجرایی عجیب در گمرک باز شد

‌می‌متالز - وزارت اقتصاد طی نامه‌ای از گمرک خواست تا سریع تر گزارشی جامع از همه کالا‌های بلاتکلیف در گمرکات کشور به همراه علت تأخیر در ترخیص و مدت زمان بلاتکلیفی آن‌ها را جهت ارسال به دفتر ریاست جمهوری ارسال کند.

به گزارش می‌متالز، وزارت اقتصاد طی نامه‌ای از گمرک خواست تا سریعتر گزارشی جامع از همه کالا‌های بلاتکلیف در گمرکات کشور به همراه علت تأخیر در ترخیص و مدت زمان بلاتکلیفی آن‌ها را جهت ارسال به دفتر ریاست جمهوری ارسال کند.

موضوع بلاتکلیفی کالا‌های وارداتی در گمرکات کشور و رسوب برخی اقلام مانند ۵۰۰۰ تن ذرت آلوده که خبر آن منتشر شد و به طور مستقیم با سلامت و بهداشت جامعه ارتباط دارد، در طی ماه‌های اخیر مورد توجه دادستان تهران و مراجع قضایی قرار گرفت و رئیس دفتر ریاست جمهوری هم به جد پیگیر آن است تا سریعتر گزارشات مربوطه و دلیل تاخیر در ترخیص کالا‌ها در گمرکات و مدت زمان بلاتکلیفی آن‌ها مشخص شود.

این کالا‌ها ارتباط مستقیمی با معیشت و سلامت مردم دارد. از یک سو بخش قابل توجهی از گرانی‌های اخیر به دلیل دپوی کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم و کمبود آن‌ها در بازار ربط دارد. از سوی دیگر، ماندگاری بیش از حد برخی کالا‌های مصرفی در گمرک این ترس را ایجاد کرده که نکند تاریخ مصرف آن‌ها گذشته باشد و خدای نکرده نکند مردم گرفتار کرونا، درگیر بیماری دیگری شوند.

پای ریاست جمهوری به ماجرایی عجیب در گمرک باز شد

در این رابطه مهدی اسماعیلی، مدیرکل دفتر وزارتی وزارت امور اقتصاد و دارایی طی نامه ای به رئیس کل گمرک ایران، نوشت: بازگشت به نامه ۲۳/۸/۱۴۰۰ در خصوص خبر آلوده شدن پنج هزار تن ذرت با عنایت به نامه مورخه ۶/۹/۱۴۰۰ رئیس دفتر رئیس جمهوری جمهورمبنی بر تهیه گزارشی جامع از همه کالاهای بلاتکلیف در گمرکات کشور به همراه علت تأخیر در ترخیص و مدت زمان بلاتکلیفی آنها، خواهشمند است دستور فرمایید پاسخ لازم هر چه سریعتر تهیه گردد.

منبع: سایت خبری تحلیلی بولتن نیوز

عناوین برگزیده