تاریخ: ۱۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۴
بازدید: ۳۱۰
کد خبر: ۲۴۳۲۵۵
نماینده مجلس:

حمایت از شرکت‌های خلاق، حمایت از توسعه کشور است

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت پشتیبانی قانونی از شرکت‌های خلاق، از حمایت جدی این کمیسیون در مجلس شورای اسلامی از این شرکت‌ها خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه فعالیت شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان گفت: دنیا به سمت استفاده از نوآوری و خلاقیت این شرکت‌ها می‌رود پس ضروری است که ما نیز هر چه سریع‌تر برای بهره‌مندی از دانش و خلاقیت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق گام اساسی برداریم.

این عضو قوه مققنه، ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در قانون را یادآور شد و افزود: دیدگاه اعضای کمیسیون صنایع نسبت به حمایت از شرکت‌های خلاق و دانش بنیان، دیدگاهی تثبیت شده و اعتقادی است.

وی با بیان اینکه کمیسیون صنایع طی یک سال و نیم اخیر بازدید‌های خوبی از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان و نحوه عملکرد آن‌ها داشته است افزود: علاوه بر اعضای این کمیسیون، سایر نماینده‌ها نیز به حمایت از این شرکت‌ها اصرار داشته و در نطق‌ها و اظهارنظرهایشان به لزوم استفاده از توان این شرکت‌ها و رفع بسیاری از گره‌ها در صنایع و تولید و ارجاع آن به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید دارند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طرح حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ابتدا در کمیسیون صنایع بررسی شد، زیرا یکی از حامیان اصلی این شرکت‌ها کمیسیون مذکور است، که در نهایت با ارجاع به کمیسیون آموزش و تحقیقات روند کار ادامه داشت که خوشبختانه با رفع ابهاماتی که وجود داشت در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

عضو فراکسیون ایثارگران و شهادت مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این طرح به منظور حمایت از شرکت‌ها نوشته شده که در بطن آن، انواع معافیت‌های مالیاتی، تسهیل در ضمانت‌های بانکی، کمک‌های بلاعوض دولتی و استفاده از ظرفیت‌های بخش دولتی همانند اماکن، تجهیزات و امکانات دولتی، ارائه تسهیلات ارزان قیمت و تسهیلات گمرکی جزو مواردی است که در طرح حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدنظرمان بود.

فیروزی با اشاره به ضرورت حمایت از شرکت‌های خلاق گفت: ما باید هر چه سریع‌تر برای استفاده از دانش و خلاقیت شرکت‌های خلاق گام اساسی برداریم.

منبع: سیتنا

عناوین برگزیده