تاریخ: ۱۳ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۶
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۲۴۳۴۲۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس کل دادگستری زنجان:

مردم استان زنجان باید از مزایا و منافع اقتصادی پسماند سرب و روی بهرمند شوند

‌می‌متالز - رئیس کل دادگستری زنجان گفت: در گذشته مردم شریف استان از مشکلات و معضلات پسماند سرب و روی رنج برده‌اند، باید از مزایا و منافع اقتصادی آن نیز بهرمند شوند.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در این جلسه، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س) و دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی یک الگوی زنده و یک سرمشق عینی برای همه است.

وی ابراز کرد: در صدر اسلام ما یک صحابه جوان مانند اسامه را داریم که از لحاظ شجاعت و مدیریت نمونه و مطیع امر حضرت رسول اکرم (ص) بود و خداوند در هر عصری شخصیت‌های بی‌نظیری را قرارداده است و در عصر ما هم شخصیت بی‌نظیری، چون حاج قاسم سلیمانی قرار داشت که وجود با ارزش ایشان خدمات شایانی برای نظام و اسلام به ارمغان آورده بود.

رئیس کل دادگستری زنجان با اشاره به بیانات رهبری خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در مورد سردار سلیمانی می‌فرمایند: حیات و شهادت حاج قاسم سلیمانی برای ما اثر بخش و برای دشمنان مایوس کننده بود.

وی ادامه داد: دپوی پسماند سرب روی که یکی از معضلات چندین ساله استان که عوارض زیست محیطی و مشکلات امنیتی برای استان ایجاد کرده، با پیگیری دستگاه قضایی امروز این مشکل با انتقال به محل جدید حل شده است.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به کوتاهی دستگاه‌های اجرای در ادامه رسیدگی به این معضل، تاکید کرد: با گذشت حدود یک و نیم سال از انتقال محل پسماند سرب و روی به روستای سردهات، اما متاسفانه دیده می‌شود دستگاه‌های زیربط در انجام وظایف خود برای تعیین تکلیف پسماند سرب و روی کوتاهی کرده‌اند.

وی ضمن تاکید بر بهره مندی مردم استان از منافع و مزایای اقتصادی پسماند سرب و روی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، افزود: همانطور که مردم شریف استان از مشکلات و معضلات این پسماند سرب و روی رنج برده‌اند باید از مزایا و منافع اقتصادی آن نیز بهرمند شوند.

رئیس کل دادگستری زنجان بیان کرد: این موضوع جزء مصوبات سفر ریاست جمهوری بوده و هم در رای دادگاه دیوان عالی کشور آمده است که این امر مستلزم سنجش عیار دپوی پسماند سرب و روی در کوتاهترین زمان و انجام مقدمات برگزاری مزایده می‌باشد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی موج رسا

عناوین برگزیده