تاریخ: ۱۳ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۵
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۲۴۳۵۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۵۸ درصدی صادرات انواع کالا از گمرک امیرآباد

‌می‌متالز - حجم صادرات انواع کالا از گمرک امیرآباد، ۹ ماهه سال جاری از مرز ۵۰۴ هزار تن گذشت که رشد ۵۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، مدیرکل گمرک امیرآباد با اشاره به صادرات انواع کالا شامل سیمان، سنگ‌های ساختمانی، انواع نمک، چوب واشیا چوبی، محصولات شیمیایی و مواد پلاستیکی از گمرک امیرآباد گفت: طی ۹ ماهه ۱۴۰۰، حجم صادرات این اداره کل از ۵۰۴ هزار تن گذشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۸ درصدی را نشان می‌دهد.

امیر جمشیدی افزود: کشور‌های عمده طرف مبادله صادراتی با گمرک امیرآباد طی ۹ ماهه سال جاری؛ قزاقستان، روسیه، ترکمنستان، آذربایجان و بحرین بوده اند.

مدیر کل گمرک امیرآباد در خصوص واردات کالا گفت: حجم کالا‌های وارداتی به گمرک امیرآباد از مرز یک میلیون و ۴۵۷ هزار تن گذشت که ارزش آن ۶۳۶ میلیون و ۱۱۱ هزار دلار می‌باشد و در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۹ از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب رشد ۷ و ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

جمشیدی اقلام عمده کالا‌های وارداتی به گمرک امیرآباد را جو، ذرت دامی، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی، مواد پلاستیکی، محصولات شیمیایی، دانه‌های روغنی اعلام کرد و گفت: این کالا‌ها از کشور‌های روسیه، قزاقستان، آلمان، ترکیه، ترکمنستان، چین و عراق وارد کشور شده اند.

او همچنین در خصوص ترانزیت خارجی از گمرک امیرآباد بیان داشت: ۹ ماهه امسال، حدود ۹۱ هزار تن کالا شامل ماشین آلات صنعتی، خودرو‌های مستعمل و آهن آلات مستعمل، محصولات شیمیایی و به ارزش ۹۹ میلیون و ۶۹۹ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران به کشور‌های پاکستان، امارات، ترکیه، عراق و.. ترانزیت شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده