تاریخ: ۱۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۳:۲۰
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۲۴۳۵۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کدام کشور‌ها امسال ارز دیجیتال راه اندازی می‌کنند؟

‌می‌متالز - گسترش ارز‌های رمزنگاری شده بانک‌های مرکزی را به سمت رویکردی دیجیتالی برای سیاست‌های پولی سوق داده است. جامائیکا به تازگی اعلام کرد که ارز مجازی خود را با موفقیت آزمایش کرده است و چندین کشور دیگر آماده راه اندازی ارز‌های دیجیتالی خود هستند.

به گزارش می‌متالز، تاکنون تنها دو کشور در جهان از ارز‌های دیجیتالی بانک مرکزی خود استفاده می‌کنند، باهاما و نیجریه. این در حالی است که کشور‌های دیگر نیز روی انتشار ارز دیجیتالی خود کار می‌کنند.

بانک مرکزی جامائیکا روز دوشنبه اعلام کرد که آزمایش ارز دیجیتال خود را با موفقیت به پایان رسانده است. این کشور اکنون قرار است ارز دیجیتالی خود را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ راه اندازی کند. بانک جمهوری خلق چین (PBOC) نیز مشغول آماده سازی ارز دیجیتال e-CNY خود بود و این پروژه را در سپتامبر ۲۰۲۱ اعلام کرد و قصد دارد این کوین الکترونیکی را تا فوریه امسال منتشر کند.

طبق گفته این بانک، این ارز برای خرید آنلاین و آفلاین و همچنین پرداخت قبوض برق و کرایه حمل و نقل طراحی شده است. قزاقستان، به عنوان دوستدار بیت کوین، نمونه اولیه پلتفرم دیجیتال را ساخته است و می‌تواند ارز دیجیتالی خود را تا پایان سال راه اندازی کند.

روسیه نیز آماده انجام آزمایشی روبل دیجیتال در اوایل سال ۲۰۲۲ است. بانک مرکزی برزیل نیز قرار است در سال جاری ارز دیجیتال خود را آزمایش کند، این کشور قصد دارد این ارز را زودتر از سال ۲۰۲۴ برای استفاده عمومی راه اندازی کند.

منبع: پایگاه خبری فولاد ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده