تاریخ: ۱۴ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۰۱
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۲۴۳۶۳۹
سرویس خبر : انرژی

کشف ۷ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در سیستان و بلوچستان

‌می‌متالز - معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش پرسنل این شرکت و با همکاری نیروی انتظامی هفت دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز دیجیتال از دو اشتراک خانگی در شهرستان‌های اسپکه و ایرانشهر کشف و ضبط شد.

به گزارش می‌متالز، بهمن محجوبی اظهار داشت: با توجه به سهم بالای مصرف برق دستگاه‌های ماینر، کشف مراکز غیرمجاز تولید رمز ارز از برنامه‌های مهم این شرکت است. دستگاه‌های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق، باعث فشار مضاعف بر شبکه توزیع، ایجاد نوسان در شبکه و در نهایت خسارت به لوازم برقی مشترکان می‌شود.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان ضمن دعوت از شهروندان هم استانی در معرفی این مراکز غیر مجاز بیان کرد: افرادی که نسبت به معرفی مراکز استخراج غیر مجاز رمز ارز همکاری کنند، پس از بررسی و تأیید صحت گزارش ارائه شده، بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی شرکت توانیر تا سقف ۲۰ میلیون تومان پاداش دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند اطلاعات خود درباره استفاده غیرمجاز برق برای استخراج رمز ارز را از طریق سامانه "سمات" شرکت توانیر، اپلیکیشن «برق من»، سامانه ۱۲۱ و تماس با دفتر حراست شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان به شماره ۳۱۱۳۷۱۰۴ ثبت و اعلام کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده