تاریخ: ۱۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۸
بازدید: ۳۵۱
کد خبر: ۲۴۳۹۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسین زاده انتقاد کرد؛

عدم توجه به وضعیت حقوق و دستمزد کارکنان عملیاتی وزارت نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۱

‌می‌متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه باید میان حقوق کارکنان عملیاتی با کارکنان ستادی تفاوت قائل شد، گفت: در نظر گرفتن شرایط ناعادلانه در رابطه با وضعیت حقوق و دستمزد کارکنان عملیاتی در بودجه سال آینده قابل پذیرش نیست.

به گزارش می‌متالز، حسین حسین زاده با انتقاد به کم و کیف تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۱ مربوط به حقوق و دستمزد کارکنان عملیاتی وزارت نفت، گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی کمیسیون رسیدگی به وضعیت نیرو انسانی در وزارت نفت است، اما در حالی که اکنون کارکنان عملیاتی وزارت نفت به وضعیت حقوق و دستمزد خود اعتراض دارند این شرایط ناعادلانه در لایحه بودجه سال آینده نیز اعمال شده است.

نماینده مردم لارستان و خنج و گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به یقین کسی مخالف ساماندهی وضعیت تمامی کارکنان دولت در یک چارچوب مشخص نیست، اما این ساماندهی به معنای مساوی‌سازی یا همسان‌سازی نیست چراکه باید میان حقوق کارکنان عملیاتی با کارکنان ستادی تفاوت قائل شد.

وی معتقد است مشورت با افرادی که حتی یک روز در مناطق عملیاتی کار نکرده‌اند منجر به تصمیم‌گیری‌های اشتباه در این حوزه شده است.

به گفته حسین زاده اکنون افرادی هستند که روی سکو عملیاتی در یک اتاق کار می‌کند، اما یک شخص ۵ میلیون و دیگری ۲۵ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند، بنابراین باید تاکید کرد؛ چنین بی‌عدالتی برازنده نظام ما نیست.

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد که با اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۱ تصمیماتی گرفته شود که سال آینده مجبور به برگزاری جلسات متعدد برای رفع و رجوع کردن آنچه در لایحه بودجه آمده نشویم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سال‌های گذشته وضعیت پرداخت حقوق و دستمزد مجموعه‌های نفتی و گازی از مابقی دستگاه‌ها مستثنی بود، اما برای سال جاری و سال آینده این مهم مستثنی نشده است بنابراین در نظر گرفتن سقف برای همه بدون استثناء، کشور را دچار مشکلاتی می‌کند لذا باید این مهم را در بودجه ۱۴۰۱ لحاظ کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده