تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۱۳
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۲۴۴۶۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۳۵ واحد تولیدی و معدنی راکد استان بوشهر به چرخه فعالیت بازگشتند

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گقت: در ۹ ماه امسال ضمن افتتاح ۴۲ واحد صنعتی و تولیدی در استان ۳۵ واحد تولیدی و معدنی راکد به چرخه فعالیت بازگشتند.

به گزارش می‌متالز، سید حسین حسینی در جمع خبرنگاران در بوشهر ساختار جدید وزارت صمت را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: ساختار جدید وزارت صمت ضمن فراهم کردن ظرفیت‌های کمک به عرصه تولید، همزمان به کسب و کار‌های صنف و صنعت توجه ویژه شده است.

وی کنترل قیمت کالا، جلوگیری از از رشد نقدینگی، پرداخت تسهیلات در زنجیره تأمین و تولید کالا را از جمله برنامه‌ها دانست و بیان کرد: برگزاری جشنواره و نمایشگاه بهاره در همه شهرستان‌ها یکی از سیاست‌ها است که امسال در آستانه عید نوروز راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه با اجرا طرح درج قیمت تمام شده بر روی کالا قیمت‌های ساختگی و کاذب از بین می‌رود خاطر نشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر قیمت مصرف کننده درج شده روی برخی از کالا‌ها به‌ویژه در فروشگاه‌های بزرگ واقعی و قانونی نیستند و اکثر آن‌ها قیمت‌های است که با توافق واحد‌های تولیدی و واسطه‌ها و فروشگاه درج می‌شود.

حسینی با بیان اینکه از اواخر آذر و بر اساس برنامه زمانبندی وزارت صمت طرح درج قیمت تمام شده کالا اجرایی شده است افزود: در استان بوشهر این طرح با هدف شفاف‌سازی قیمت‌ها در ۳ گروه اجرا شده است.

وی گفت: بر اساس این طرح واسطه‌های غیرضروری و قیمت‌های ساختگی حذف می‌شود و کالا با احتساب هزینه‌های سود عمده یا خرده‌فروش، شرکت‌های پخش و هزینه حمل به دست مصرف کنده می‌رسد.

رئیس سازمان صمت استان بوشهر اضافه کرد: عرضه کننده نهایی که همان فروشنده است باید قیمت کالا با احتساب همین هزینه‌ها حداکثر ۲۷ تا ۳۰ درصد بر روی کالا درج شود و دیگر تولید کننده نمی‌تواند قیمت مصرف کننده را درج کند.

حسینی با بیان اینکه از ۲۷ آذر واحد‌های سلولز و پوشک بچه مکلف قیمت تمام شده را درج کردند گفت: گروه دوم از ۴ دی آغاز شد و شامل لوازم خانگی و پس از آن هم نوبت به واحد‌های فروش لوازم یدکی رسید.

وی با بیان اینکه بازرسان سازمان صمت در هنگام نظارت بر بازار و مشاهده تخلف با واحد‌های صنفی متخلف برخورد قانونی خواهند کرد افزود: متولیان معتقدند با اجرا کامل این طرح، کالا با قیمت مناسب به دست مصرف کننده می‌رسد و قیمت‌های کاذب از بین می‌رود.

رئیس سازمان صمت استان بوشهر با بیان اینکه در ۹ ماه امسال ۲۳۹ فقره جواز تأسیس برای واحد‌های صنعتی و تولیدی صادر شده است گفت: برای این واحد‌ها پیش‌بینی ۵ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و شش هزار فرصت شغلی شده است.

حسینی از صدور ۴۲ پروانه بهره‌برداری برای واحد‌های تولیدی در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: این ۴۲ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۵۲۷ میلیارد تومان در استان بوشهر راه‌اندازی و زمینه اشتغال یک هزار و ۳۶۴ نفر فراهم شده است.

وی توجه به حل مشکلات واحد‌های تولیدی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در ۹ ماه امسال ضمن افتتاح ۴۲ واحد صنعتی و تولیدی ۳۵ واحد تولیدی و معدنی راکد استان بوشهر شامل ۲۱ واحد تولیدی و ۱۴ واحد معدنی به چرخه فعالیت بازگشتند.

رئیس سازمان صمت استان بوشهر راه‌اندازی طرح‌ها با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد به بالا دارند را در اولویت دانست و افزود: در واقع هدف ما راه‌اندازی واحد‌هایی است که برای آن‌ها سرمایه‌گذاری ثابت انجام و برخی خطوط تولید آن‌ها هم راه‌اندازی شده و با دریافت تسهیلات اندکی می‌توانند به چرخه تولید بازگردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده