تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۲۴
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۲۴۵۷۶۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

فروش ۴۰۰ میلیون دلاری قطعات خودرو‌های برقی توسط پوسکو اینترنشنال

‌می‌متالز - شرکت پوسکو اینترنشنال اعلام کرد در مجموع فروش قطعات خودرو‌های الکتریکی (EV) این شرکت در سطح جهان از ۴۰۰ میلیون دلار (۸/ ۴۷۴ میلیارد وون) فراتر رفته است.

به گزارش می‌متالز، پوسکو اینترنشنال شرکت بازرگانی کره‌ای است که زیرمجموعه‌ای از پوسکو به‌شمار می‌آید و در زمینه تجارت کالا‌های اقتصادی، فولاد و فلزات گرانبها، ماشین‌آلات صنعتی و تجهیزات کارخانه‌ها، قطعات خودرو و ماشین‌آلات ساخت‌وساز، محصولات نساجی، مواد شیمیایی و مواد معدنی، همچنین در زمینه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های توسعه کارخانه‌های صنعتی و استخراج معادن و نیز سرمایه‌گذاری خارجی فعالیت می‌کند.

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها به نقل از کره تایمز، پوسکو اینترنشنال اعلام کرد قراردادی به ارزش ۸۵ میلیون دلار (۹/ ۱۰۰ میلیارد وون) برای تامین قطعات خودرو‌های برقی با VinFast، یک سازنده خودروی ویتنامی و شرکت EV امضا کرده است. با این قرارداد، مجموع سفارش‌های قطعات مربوط به خودرو‌های برقی از سراسر جهان به پوسکو اینترنشنال از رقم ۴۰۰ میلیون دلار گذشت. این در حالی است که پس از ۵۵ میلیون دلار در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ و ۹۳ میلیون دلار در نیمه اول سال گذشته، این سومین بار است که پوسکو اینترنشنال با وینفست قرارداد تامین قطعات منعقد می‌کند. آخرین معامله به این شرکت کمک کرد تا در مجموع به ۴۰۰ میلیون دلار سفارش‌های جهانی قطعات EV دست یابد، که از جمله امضای یک قرارداد ۱۷۰ میلیون دلاری تامین قطعات با شرکت Rivian، یک خودروساز آمریکایی سازنده خودرو‌های برقی و شرکت فناوری خودرو بود. با این قرارداد، پوسکو اینترنشنال به وینفست قطعاتی مانند میل گاردان، یک جزء کلیدی که نقش محور محرک را در یک خودروی الکتریکی مبتنی بر باتری (BEV) ایفا می‌کند، عرضه می‌کند. این شرکت در حال افزایش نفوذ خود در بازار قطعات خودرو‌های الکتریکی با استفاده از شبکه جهانی خود و رونق مشترک با شرکت‌های قطعات خودرو‌های کوچک و متوسط است. همچنین پوسکو اینترنشنال در حال کار برای ایجاد یک زنجیره تامین در خارج از کره جنوبی است و قصد دارد تا یک سال پس از تاسیس یک پایگاه در مکزیک، یک پایگاه تولیدی نیز در اروپا ایجاد کند. هدف آن نیز افزایش سهم بازار جهانی به ۲۰درصد با ایجاد قابلیت تولید برای مجموعا ۴میلیون قطعه تا سال ۲۰۲۵ است که شامل ۲ میلیون قطعه در کره، ۹۰۰ هزار قطعه در چین، ۶۵۰ هزار قطعه در آمریکای شمالی و ۴۵۰ هزار قطعه در اروپا می‌شود.

بر اساس تحلیل مارکلاین شرکت تحقیقات بازار، نسبت خودرو‌های برقی در تولید جهانی خودرو از حدود ۲۰درصد در سال گذشته به حدود ۴۰درصد در سال ۲۰۲۵ افزایش خواهد یافت. در میان خودروسازان، هیوندای موتور، کیا، دایملر و ولوو اعلام کردند از سال ۲۰۲۵ به بعد تنها خودرو‌های برقی را عرضه خواهند کرد، این امر نشان می‌دهد بازار خودرو‌های الکتریکی از سال ۲۰۲۵ به سرعت رشد خواهد کرد. با رشد سریع بازار خودرو‌های برقی، انتظار می‌رود بازار قطعات نیز به طور قابل توجهی گسترش یابد. یکی از مقامات پوسکو اینترنشنال خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود علاوه بر وینفست و ریویان شرکت خودروسازی آمریکایی، سفارش‌های بیشتری از شرکت‌های مشهور جهانی خودرو‌های الکتریکی دریافت کنیم.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده