تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۳۸
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۲۴۵۷۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

محرک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های افزایش بهای سکه/ جهش قیمت اونس طلا

‌می‌متالز - قیمت سکه هفته گذشته در بازه قیمتی ۱۲‌میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان تا ۱۲‌میلیون و ۴۰۰‌هزار تومان معامله شد.

به گزارش می‌متالز، بازار طلا با توجه روند نوسانی نرخ دلار، تغییرات اندکی را به‌ همراه داشت، به‌ طوری‌که قیمت سکه هفته گذشته در بازه قیمتی ۱۲‌میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان تا ۱۲‌میلیون و ۴۰۰‌هزار تومان معامله شد. گفتنی است که عملکرد هفتگی این فلز گرانبهای داخلی چندان تغییرات مشهودی را تجربه نکرد.

لازم به ذکر است که عملکرد سکه در دی‌ماه سال‌جاری منفی بود به‌طوری‌که هر سکه امامی بازدهی منفی ۳۴/ ۶درصد را عاید سرمایه‌گذاران کرد. به گفته عده‌ای از فعالان برخی از دلایل رشد بهای سکه امامی در روز‌های آخر هفته را می‌توان به تحرکات تکنیکالی، رشد قیمت طلای جهانی و پیشروی نرخ دلار به سمت کانال ۲۸‌هزار تومان دانست. همچنین گفته می‌شود تا زمانی که ارزش ذاتی سکه زیر مرز ۱۲میلیون تومان است برای قرارگرفتن در موقعیت خرید باید احتیاط کرد.

جهش قیمت اونس طلا

اونس طلا در معاملات بازار جهانی در پی انتشار آمار‌های اشتغال ایالات‌متحده آمریکا و برخی گزارش‌های فدرال‌رزرو جهش چشمگیری را به همراه داشت، تا جایی‌که تا سطح ۱۸۴۸ دلار اوج گرفت، ولی با فروکش فضای هیجانی حاصل از این اخبار تا قیمت ۱۸۳۴‌دلار در روز جمعه عقب‌نشینی کرد.

بنابراین فلز ارزشمند توانسته در مسیر حرکت برای دومین افزایش هفتگی متوالی در سه‌ماه گذشته قرار بگیرد. بسیاری از کارشناسان بازار طلای جهانی بر این باور هستند که اگرچه اونس طلا شروع مثبتی برای سال۲۰۲۲ داشته است، اما می‌تواند سال سختی را در پیش داشته باشد.

علاوه‌بر این گفته می‌شود نگرانی اصلی که باعث افزایش بهای طلای جهانی شده است، افزایش نرخ تورم ایالات‌متحده آمریکا به ۷‌درصد است که همین عامل به‌تن‌هایی فشار زیادی را برای روند صعودی به بازار تحمیل می‌کند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده