تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۷
بازدید: ۴۰۸
کد خبر: ۲۴۶۴۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیت‌کوین، طلای دیجیتال

‌می‌متالز - تحلیلگر گولدمن ساکس معتقد است، با گسترش و پذیرش روزافزون دارایی‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۲ بیت‌کوین جای طلا را خواهد گرفت.

به گزارش می‌متالز، زاک پاندل، تحلیلگر بانک گولدمن ساکس در یادداشتی با مقایسه ارزش ۷۰۰ میلیارد دلاری بازار بیت‌کوین با ارزش ۲.۶ هزار میلیارد دلاری بازار طلا (طلایی که به عنوان سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار می‌گیرد) نوشت: در حال حاضر، ۲۰ درصد ارزش بازار «ذخیره ارزش» در اختیار این رمزارز است.

این تحلیلگر افزود: در فهرست پیش‌بینی‌های سال ۲۰۲۲، افزایش سهم بیت‌کوین از این بازار به چشم می‌خورد. بر اساس یک سناریو فرضی، اگر سهم بیت‌کوین از بازار «ذخیره ارزش» به ۵۰ درصد برسد، احتمالا قیمت پادشاه ارز‌های دیجیتال به بیش از ۱۰۰ هزار دلار افزایش خواهد یافت. در نوامبر سال گذشته، قیمت بیت‌کوین به ۶۹ هزار دلار رسید و در حال حاضر حدود نیمی از آن سطح را از دست داده است.

پاندل در یادداشت خود افزود: احتمالا بیت‌کوین کاربرد‌هایی بیش از ذخیره ارزش خواهد داشت. البته بازار دارایی دیجیتال بسیار بزرگتر از بیت‌کوین است، اما تصور می‌کنم، مقایسه ارزش بازار بیت‌کوین با ارزش بازار طلا به تعیین شاخص‌هایی برای بازده این رمزارز کمک خواهد کرد.

اصطلاح «ذخیره ارزش» معمولا به دارایی‌هایی مربوط است که قادرند در طول زمان ارزش خود را حفظ کنند. بهترین مثال برای آن، فلزات گرانبها همچون طلا و برخی ارزهاست.

امروز قیمت بیت‌کوین بیش از ۵ درصد رشد کرد، اما نسبت به هفته گذشته و ماه گذشته به ترتیب ۹.۶ درصد و ۲۵.۸ درصد کاهش نشان می‌دهد. در حال حاضر قیمت بیت‌کوین نسبت به سال قبل بیش از ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در معاملات امروز چهارشنبه، قیمت بیشتر رمزارز‌های مهم با افزایش روبه‌رو شد.

بیت‌کوین، طلای دیجیتال

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده