تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۸
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۲۴۶۵۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل گمرک استان ایلام عنوان کرد:

افزایش ۱۱۲ درصدی ارزش کالا‌های صادراتی از مرز مهران به عراق

‌می‌متالز - مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: ۸۷۰ عدد کالا از مرز بین المللی مهران در ۱۰ ماهه سپری شده از سال جاری به عراق صادر شده است از نظر ارزش دلاری ۱۱۲ درصد به نسبت دوره مشابه پارسال افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، "روح‌الله غلامی"اظهار داشت: روزانه کامیون‌های حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می‌شوند که تمامی این کامیون‌ها قبل از خروج از مرز بازرسی شده در صورت برخورد با موارد مشکوک این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه روزانه ۴۰۰ کامیون کالا از مرز مهران به عراق صادر می‌شود، افزود: این میزان صادرات کالا در بازه زمانی ۱۰ ماهه یک میلیون و ۷۳۶ هزار تن بوده است.

مدیرکل گمرگ استان با اشاره به مجموع صادرات کالا از مرز مهران در سال گذشته، تصریح کرد: طی این مدت یک هزار و ۵۴۲ محموله ترانزیتی به ارزش ۵۵۳ میلیون دلار کالا از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

"غلامی "اضافه کرد: طی این مدت ۹۰۷ هزار تن صادرات به کشور عراق از جمله آهن آلات، کاشی و سرامیک، پلاستیک، تره بار، سنگ آهن و محصولات پتروشیمی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ماموریت گمرگ بسیار گسترده است، خاطر نشان ساخت: گمرگ مبارزه با قاچاق، حمایت از واحد‌های تولیدی، نظارت بر پرواز‌های خارجی و نظارت بر ورود کالا‌های اولیه را برعهده دارد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی بازتاب ایلام

عناوین برگزیده