تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۱۴
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۴۶۶۹۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

از دستگاه فرماسیون باتری‌های سرب اسیدی رونمایی شد

‌می‌متالز - رئیس پژوهشکده هوا خورشید از بومی سازی دستگاه فرماسیون باتری‌های سرب اسیدی با فن آوری IGBT خبر داد.

به گزارش می‌متالز، جواد انفرادی گفت: دستگاه فرماسیون باتری‌های سرب اسیدی با فن آوری IGBT در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور سردار سرتیپ پاسدار سید مهدی فرحی، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، مهندس سید مصطفی هاشمی گلپایگانی مدیر عامل سازمان توسعه منابع انرژی و دکتر جواد انفرادی ریاست پژوهشکده هوا خورشید دانشگاه فردوسی مشهد رونمایی شد.

او گفت: دستگاه فرماسیون باتری جهت شارژ و دشارژ باتری‌های سربی اسیدی بوده که قبلا نمونه‌های آن جهت خطوط تولید باتری از خارج از کشور خریداری می‌شد.

به گفته او، این دستگاه شامل ۶ یونیت ۲۰ کیلوواتی بوده که هر یونیت آن به صورت مجزا قابلیت شارژ و دشارژ ۳ الی ۲۰ عدد باتری ۱۲ ولتی را دارند.

وی گفت: استفاده از اینورتر متصل به شبکه با ظرفیت ۴۰ کیلووات، یکی از قسمت‌های منحصر به فرد در این دستگاه به شمار می‌آید که قادر است در زمان‌هایی که ولتاژ لینک DC افزایش می‌یابد انرژی را از باتری‌ها به شبکه انتقال دهد. علاوه بر این واسط کاربری طراحی شده برای این دستگاه امکان اعمال هر نوع برنامه فرماسیون برای انواع باتری‌های تولیدی را فراهم می‌آورد.


ویژگی‌های دستگاه فرماسیون باتری سرب اسیدی


مسعود یاوری نسب مدیر مرکز توسعه ذخیره ساز‌های انرژی و الکترونیک قدرت گفت: این دستگاه به سفارش کارخانه صبا باتری در مدت زمان ۱۸ ماه در پژوهشکده هوا خورشید دانشگاه فردوسی مشهد طراحی و ساخته شده است.

او گفت: ویژگی‌های اصلی این دستگاه کاهش انرژی مصرفی، افزایش طول عمر و کیفیت باتری‌های تولیدی، کاهش زمان فرماسیون باتری بوده که موجب افزایش راندمان و کیفیت باتری‌های تولیدی شرکت صبا باتری خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده