تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۱۲
بازدید: ۳۶۷
کد خبر: ۲۴۶۹۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۰ شرکت برتر بورس کالا از نظر ارزش فروش محصولات معرفی شدند

‌می‌متالز - بررسی ارزش فروش شرکت‌ها در بخش داخلی بازار فیزیکی بورس کالای ایران طی هفته گذشته نشان می‌دهد که شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، صبا فولاد خلیج فارس و معدنی و صنعتی چادرملو در مکان‌های اول تا سوم قرار گرفتند و پس از آن‌ها نیز فولاد خوزستان، پتروشیمی تندگویان، ذوب آهن اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تهران (تندگویان)، سنگ آهن گهر زمین و پتروشیمی بندر امام به ترتیب در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

به گزارش می‌متالز، شرکت ملی صنایع مس ایران با ثبت معامله ۳۶۳۰ تن محصول شامل مس کاتد و سولفور مولیبدن ارزشی معادل ۹۱۰۰ میلیارد ریال را به ثبت رساند و در رتبه اول ایستاد.

شرکت صبافولاد خلیج فارس با فروش ۷۰ هزار تن آهن اسفنجی بریکت به ارزش ۶۲۸۱ میلیارد ریال در جایگاه دوم ایستاد.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ثبت معامله ۷۵ هزار تن شمش بلوم و کنسانتره سنگ آهن ارزش ۴۵۷۳ میلیارد ریالی را رقم زد و در جایگاه سوم قرار گرفت.

شرکت فولاد خوزستان نیز با فروش ۳۴ هزار تنی شمش بلوم و تختال ارزشی بالغ بر ۴۵۲۰ میلیارد ریال را رقم زد و چهارم شد.

پتروشیمی تندگویان با ثبت معامله ۱۱ هزار و ۲۶۲ تن انواع پلی اتیلن ترفتالات و نخ پلی استر در گرید‌های مختلف ارزشی بیش از ۳۷۰۵ میلیارد ریال را رقم زد و بعد از شرکت فولاد خوزستان در جایگاه پنجم ایستاد.

پس از آن شرکت ذوب آهن اصفهان نیز با ثبت معامله ۲۳ هزار و ۵۳۱ تن انواع میلگرد، تیرآهن، ریل آهن و نبشی به ارزش بیش از ۳۳۳۰ میلیارد ریال ششم شد.

پتروشیمی بندر عباس با فروش ۳۰ هزار و ۵۰۰ تن وکیوم باتوم و سلاپس واکس ارزش بیش از ۳۲۶۴ میلیارد ریال را رقم زد و در جایگاه هفتم قرار گرفت.

پس از آن نیز شرکت پالایش نفت تهران (تندگویان) با ثبت معامله ۲۳ هزار و ۳۵۰ تن لوب کات سبک و سنگین، وکیوم باتوم و گوگرد گرانوله موفق به ثبت ارزش ۲۸۱۰ میلیارد ریالی شد و جایگاه هشتم را به خود اختصاص داد.

شرکت سنگ آهن گهر زمین با دادوستد ۱۰۰ هزار تن کنسانتره سنگ آهن به ارزش ۲۷۸۴ میلیارد ریال رتبه نهم را کسب کرد و بعد از آن شرکت پتروشیمی بندر امام با ثبت معامله ۸۱۵۵ تن پلی وینیل کلراید، پلی اتیلن سبک، استایرن بوتادین و زایلین مخلوط به ارزش ۲۷۱۸ میلیارد ریال در جایگاه دهم جای گرفت.

۱۰ شرکت برتر بورس کالا از نظر ارزش فروش محصولات معرفی شدند

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده